Overclocking av Amd 8 kjerner 8150 cpu 3.6 ghz

3 innlegg i emnet

Skrevet

Hei jeg er en som lurer på en del med dette og overclocke pcer. Jeg ønsker derfor og poste et lite skriv om dette.

Det jeg lurer på er. Hvilke programmer bør jeg bruke. Og jeg har testet og bruke det programmet med hovedkortet mitt. Men det funker liksom ikke helt føler jeg. Håper dere kan gi meg noen tips på dette omgående.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Eneste du skal trenge å bruke (og som faktisk kan anbefales å bruke) er BIOS/UEFI og stabilitetstesteren Prime 95. ;)

Eventuelt også hardware monitor for å sjekke temperaturer og at spenninger korrekte. For enda mer nøyaktige målinger så kan CPU-Z Være greit alternativ.

Har bare sett et program i windows som funker sånn delvis til overklokking, og det er EVGA sin egen programvare til hovedkortet mitt. Men også det kan bare brukes for å fintune spenninger og frekvens. Det aller beste er og blir BIOS for en stabil og best mulig overklokk.

Jeg har vært på nippentil å ødelegge maskinvare EN gang ved overklokking, og det var når jeg skulle teste ut AMD sin "auto-overclock funksjon".

Er dog viktig å vite hvordan man resetter BIOS på hovekdortet sitt før man starter. ;) Et hovedkort med automatisk "reset-pga overklocking" er hendig, men finnes bare på noen hovedkort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive