McAfee - behøver man det? [LØST]

4 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt noen nye datamaskiner det siste året, og alle har kommet med en slags prøveversjon av McAfee. Men er det nødvendig å ha det? Det oppfører seg veldig plagsomt, advarsler popper opp i hytt og pine, og masing om at man må både skanne og fornye abonnementet er forstyrrende elementer.

Jeg bruker Avast antivirus på to av de nye maskinene mine, AVG på den tredje. Disse fungerer etter mitt skjønn bra. I tillegg bruker jeg CCleaner innimellom og Malwarebytes anti-malware. Er ikke dette nok? Har avinstallert McAfee på den ene av maskinene, og det var en lettelse. Kan jeg like greit gjøre det på resten?

Endret av Type-R
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det burde være nok. Opplevde AVG som litt pusslete om man bruker gratisversjonen så jeg kjøpte fullversjonen, men det er litt dyrt.

CCleaner og Malwarebytes anti-malware fungerer fint for ekstra sikkerhet. McAffe er noe av det mest plagsomme antivirusprogrammet

jeg har hatt på en pc så det ble fort avinstallert. Men nå kjører jeg kun Microsoft Security Essentials som ikke dreper ramen (selv om man har en god del ram) og finner det ganske sikkert.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du trenger ikke og ha det, nei. Om du kjører det sammen med et annet antivirus så kan du også skape krøll og problemer. De fleste maskiner idag leveres med diverse prøveversoner av software. Det er ikke noe du må benytte deg av, du kan fjerne det om du ønsker.

AVG/Avast skal nok være godt nok. I tilleg har du jo mbam og ccleaner vedsiden av, så skal nok gå fint uten mcafee. :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Supert. Takk for hjelpen, folkens! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive