PDF i Internet Explorer 9

5 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

Jeg har en bruker i bedriften jeg jobber, som har et problem. Når han trykker på en link til et PDF-dokument i Internet Explorer 9, så kommer det bare opp en firkant på siden, med et rødt kryss oppe i venstre hjørne.

Under Administrer tillegg, ligger det ingen tillegg fra Adobe i det hele tatt. Verken under innlastede tillegg, eller Alle tillegg. Da har jeg jo funnet grunnen til dette.

Jeg har prøvd å installere Adobe Reader X (versjon 9 var der tidligere), uten at det hjalp noe.

Finner heller ikke dette tillegget på Microsoft sine søkesider om å legge til utvidelser.

Har også prøvd å velge å åpne PDF-filer i Adobe, inne i innstillingene i Adobe Reader, men IE har jo ikke noen kobling til Adobe Reader i det hele tatt, så regnet med at det ikke hjalp noe.

Noen som har en løsning eller forslag til løsning på mitt problem? :)

Venter spent på svar :D

Mvh

Bert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fant en gammel artikkel, men med samme beskrivelsen om det røde krysset. Kanskje det kan være til hjelp.

• If your system has two versions of Adobe Acrobat Reader, uninstall both the versions and then install the latest version and the latest update. If you have earlier builds, update to 6.0.1 or above. Click Help menu and choose Update.

• Open Adobe Acrobat Reader and click Edit, Preferences. Choose Internet in the Preferences window. Uncheck Display PDF in browser option and close the dialog. Repeat the same and this time, enable the Display PDF in browser option.

• Adobe Acrobat Reader v6.x has Detect and Repair feature under the Help menu. See if repairing Adobe Reader helps you resolve the problem.

[*]

Open Internet Explorer, Tools menu, Manage Add-ons

[*]

In the Manage Add-ons dialog, select Add-ons that have been used by Internet Explorer

[*]

Make sure Adobe Acrobat Control for ActiveX (pdf.ocx) is Enabled. If it's disabled, enable the add-on and restart Internet Explorer.

Kilde: http://windowsxp.mvps.org/ie/pdf.htm

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Er denne bedriften i et domene?

Det er ikke satt en gruppe policy for IE?

'User Configuration -> Policies -> Administrative Templates -> Windows Components -> Internet Explorer -> Security Features -> Add-on Management'

Endret av pijano
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for alle svar så langt :)

Det som er problemet er at Adobe ikke ligger under tillegg i Internet Explorer i det hele tatt. Dermed vil ikke innstillinger eller endringer jeg gjør inne i Adobe Acrobat Reader ha noen innvirkning på IE, hvis det da ikke er en mulighet der for å innstallere det tillegget i IE på nytt.

Denne PC'en er i domene ja, men ingen andre maskiner har dette problemet, så er ikke der problemet ligger. :)

Håper på flere gode svar :)

Mvh

Bert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det hjalp å avinstallere og reinstallere igjen, selv om det er samme versjon. :)

Takk for all hjelp! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive