Nettverkskortet "sovner" Windows Server 2003

3 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har en Windows Server 2003 med følgende roller og funksjoner:

-Active Directory

-DNS Server

-Routing and Remote Access (VPN-Server) PPTP

-Web Server (NGINX)

Serveren har noen flere funksjoner, men disse har trolig ingenting å si for mitt problem.

Serveren har 2 nettverkskort, ett som er intregrert i hovedkortet og ett PCI kort.

PCI kortet brukes kun for VPN tilkoblingen (klienter kobler til serveren), mens det intigrerte nettverkskortet brukes til alle andre tjenester.

Problemet er at jeg for et eksempel ikke når websiden serveren hoster, fra internett, eller noen av de andre tjenestene som går igjennom det intigrerte nettverkskortet. Når jeg tar en port check fra for et eksempel ping.eu får jeg at porten er stengt, altså ingen svar, når jeg sjekker porter som går på PCI nettverkskortet får jeg beskjed om at den er åpen. Når jeg så sjekker porter på det integrerte nettverkskortet kommer jeg igjennom, men dette varer ikke. Så jeg må ofte snakke med PCI kortet først for å få det integrerte kortet til å reagere.

serveren er en VANLIG pc med Windows Server 2003 R2 Standard 32-bit

Er det noen som har forslag som kan løse dette problemet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du prøvd å fjerne haken foran: Allow the computer to turn off this device to save power?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du prøvd å fjerne haken foran: Allow the computer to turn off this device to save power?

Ja, de har jeg gjort

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive