Ny pc - Hva mener dere om disse delene?

7 innlegg i emnet

Skrevet

Tid for ny pc, vurderer bygg denne, hva mener dere om disse delene. Eller er noe annet dere hadde valgt. ?

Cooler Master HAF X 942, Fulltower, sort

Corsair strømforsyning AX750W

ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155

Intel Core i7 3770K Quad Prosessor

Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz

Western Digital 1 TB Green 3,5", SATA-3

Gigabyte Radeon HD 7770 1GB GDDR5

LiteOn IHAS122-18 DVD Brenner Sort

Logitech Wireless Desktop MK250

Microsoft Windows 7 Home Prem. 64 bit N

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei,

Hva har du tenkt å bruke maskinen til? Oppsettet ser helt greit ut, og er kompitabelt, men hva skal maskinen brukes til? Dette spiller inn en liten rolle på om maskinvaren er god nok eller ikke. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei,

Hva har du tenkt å bruke maskinen til? Oppsettet ser helt greit ut, og er kompitabelt, men hva skal maskinen brukes til? Dette spiller inn en liten rolle på om maskinvaren er god nok eller ikke. :)

Video redigering, vanlig pc bruk og litt spilling av og til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Gigabyte Radeon HD 7870 OC 2GB er vel mere skjermkort for spilling og videoredigering.

Husk at HD 7770 er litt svakere en HD 6850 og trekker litt mindre strøm også.

Ville heller vurdert Seagate Barracuda 7200.14 2TB fordi denne gir bedre ytelse og gir mere for pengene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mer RAM til videoredigering, minst 16GB. Jeg ville også valgt en SSD til å ha OSet på. Man får budsjettmodeller på 120GB til under 700kr. for tiden. Det er verdt det. Jeg er også enig i at HD 7770 kan bli litt for pinglete.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selv glemte jeg å nevne SSD disk, men det er sterk anbefalt, men ville styrt unna sandforce SSD disker.

Selv vil jeg anbefale Crusial M4 eller Samsung 830 er veldig gode SSD disker. 128 GB burde holde til systemdisk også ha resten på harddisken men plassen blir fort brukt opp så 256 GB er ikke for mye om man spiller små spill samt videoredigerer en del. Vil anbefale å ha de større spillene på harddisken siden det ofte ikke er så stor ytelsegevinst å hente der sammenlignet med prisen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er enig med LMH1, Samsung 830 og Crucial m4 er gode SSD disker som også vil vare en stund. Har selv m4, og vurderer en samsung disk i en anen maskin her. m4 og samsung 830 får du får under 1000 lappen, for 128/120GB, og det er verdt det.

Og som Azathoth sa, helst mer enn 8GB ram til videoredigering. Til spilling holder 4 i massevis, men når det kommer til videoredigering trenger du mer. Jeg rendret en video i 720p på min maskin her om dagen, og jeg var fort oppe i 12GB i minnebruk. Dog med andre programmer i bakrunden kjørendes. 16GB ambefaler jeg der, men 8GB er minimum!

Du har også valgt en veldig god strømforskyning. den kan du regne med holder for enda en maskin senere. AX serien er den beste strømforskyningsserien jeg har prøvd!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive