Hjelp til kjøp av SSD.

4 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei, jeg skulle kjøpt en SSD til min alienware, men er ikke sikker på om det er 2,5'' eller 3,5''. Så derfor trenger jeg deres hjelp.

Det er en Alienware: Aurora Alx.

Om dere kan komme med noen anbefaling av en SSD som skal egne seg til operativsystem, noen dataspill. og skal være rask, i oppstart etc. Budsjett 1,5-3k.

Takker for alle svar. :)

Endret av omaximuso
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Finnes det SSD-disker på 3,5"? :S

Du får tak i brakett for å få en SSD-disk til å få plass i en 3.5" hylle i PC-en. Kjenner ikke til denne spesifikke PC-en, men du klarer sikkert å finne ut selv om PC-en din har hyller for 2,5" og/eller 3,5" harddisker. 2,5" disker er litt over 7 cm brede og 1 cm tykk. 3,5" er vesentlig større og bredere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Idag får du nok ikke tak i 3,5" ssd, var det i starten. Nå idag er det mest 2,5" som finlnes, og som r2d290 sier, så er det bare å bruke en brakett :)

Jeg selv har hatt et par ssd'er, og Crucial m4 kan jeg ambefale. Jeg skal teste kingston hyperx 3k i helgen, så får jeg se om jeg ambefaler den også

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Braketten du trenger for å skru fast en 2,5" disk koster 49kr de fleste steder. Når det gjelder valg av SSD så glemmer du å si hvor stor den trenger å være. Ja, det har litt å si for anbefalingen fordi samme modell kan ha forskjellige egenskaper i forskjellige størrelser. Spesielt gjelder dette skriving.

SSD-priser er i fritt fall, så jeg vil ikke anbefale å investere i en fet SSD for fremtiden. (Prisene på budsjettmodeller har falt 25% siste tre måneder)

Jeg antar at du trenger noe i 120GB-klassen siden jeg selv syns det høres fornuftig ut i en slik maskin og i markedet (selv om det er mye billigere enn prisen du nevner).

OCZ Agility 3 128GB eller Kingston HyperX 3k 120GB kit (brakett inkludert) er begge supre budsjettmodeller i den klassen.

Vil du ha ytelse så er OCZ Vertex 4 128GB et godt valg (den er også fin i 256GB-utgaven, men hvis du brenner etter mer enn 128GB så ville jeg prioritert ytelse og kjøpt Corsair Force GS 240GB.

Crucial m4 som The Crusher nevner er også fin, den havner ganske jevnt med OCZ Vertex 4.

Merk at mine valg er påvirket av mine egne behov når jeg ser etter SSD selv, i tillegg til din korte behovsbeskrivelse. Jeg har lagt oppstart og ren gaming til grunn her og ikke tenkt på ting som videostreaming, komprimering osv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive