Forbedringer...ikke bare fornyelse?

9 innlegg i emnet

Skrevet

Nå som It-Avisen legger ned sitt forum, og It-Pro ikke lengre har noen reell rival...vil det bli gjort noen endringer og grep for å gjøre dette forumet mer attraktivt for "voksne" brukere??

Eller har allerede redaksjonen, i likhet med meg, sett dette forumets fremtidige undergang også?

Bare lurer...

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvilke grep hadde du sett for deg, da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Papsn har et poeng.

Mange brukere har forlatt dette forumet og mange tråder blir liggende ubesvart. Nå skal det sies at det ofte er dårlig respons på tråder som blir besvart også, det kan jo være at vedkommende har fått svar annet sted og gir f...

Jeg har også hatt en sterk følelse av at forumet sakte men sikkert dør.

Det virker som om det nesten kun er chattetråden som er aktiv.

Det er uansett et helt annet forum enn tidligere og at det skyldes manges "bortgang" fra ITPro er nok ganske sikkert.

Hvordan man skal gå frem for å heve det igjen...?

Ikke vet jeg.

Det er kanskje bare slik det går når det hele baseres på frivillige...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg personlig har tro på at ITpro kan bli bedre. jeg liker ikke de andre forumene sine løsninger, og design, og har derfor funnet meg til rette her.

Som Papsn sier har ITpro en utfordring knyttet til brukere

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

@Papsen: Som du kanskje har fått med deg, så har jeg nylig trappet opp som Forumsjef på ITpro, og det er ikke helt uten grunn. Jeg har selv sett og lagt merke til hvordan mye av aktiviteten har dabbet av med tiden, så jeg bestemte meg for å bli med i toppen for å se om det er noe man kan bidra med der.

Med mye motivasjon liggende i grunn, er jeg nå klar for gjøre en del fremtidige tiltak. Jeg jobber for tiden med å lage en Gantt-plan der en del ulike tiltak er satt opp, og når disse tiltakene planlegges å bli satt i drift. I starten vil det bli gjort en del tiltak for opprydding og reorganisering.

• Vi vil gjennomgå moderatorlaget, ta ut innaktive moderatorer og vurdere behovet for å ta inn friskt blod.
  • Vi vil ta en gjennomgang av kategori-strukturen for å finne ut om det er et behov for å redusere/legge til kategorier
  • Det vil skje en gjennomgang av døde linker og ellers andre ting som kan gi et inntrykk av et halvferdig forum.
  • Det vil bli satt fokus på å finne ut hva brukerne ønsker, og hva brukerne mener om forumet, i håp om å finne de faktorene som skal til for å få opp aktiviteten.

Som Klykken nevner ovenfor, er det av stor interesse om vi får vite om det dersom du/dere har noen konkrete tiltak vil kunne være til hjelp for å få opp aktiviteten, samt tiltrekke oss nye "voksne" brukere.

Mvh. r2d290

-Forumsjef

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Vel, jeg skrev ned NOEN tanker rundt det jeg her etterspør, i denne tråden -->

http://itpro.no/supp...ndpost&p=612551

Endret av Papsn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jau. Låne ideer fra andre forum og skape noe eget utav det er nok det eneste alternativet man har per nå. Evt gjøre noe innovativt, hva nå enn det måtte være. :P

Men det å ekskludere/stenge ut yngre medlemmer er ikke noe særlig lurt, vil jeg mene. Å ha en egen avstengt del for den eldre og mer erfarne garde kan kanskje være noe, men da må de også ha en grunn til å bruke det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det med aldersrestriksjoner er jeg litt skeptisk til ettersom grunnen til at jeg tviholder på ITpro fortsatt er det at forumet her er det som har gitt meg mest kunnskap. Jeg husker tilbake til barneskolen når jeg registrerte meg her, ble så godt mottatt her til tross for at jeg ikke kunne noe spesielt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mange gode idéer her.

Selv har jeg lekt meg litt med idéen om å få litt mer nisje-fokusering på ulike temaer. Hva er det folk her er spesialisert på, og som vi kan sette ekstra fokus på?

Jeg tenker f.eks. å få litt ekstra fokus på programmering. Lage noen gjennomførte og norske tutorials, oppfordre brukerne til å starte med programmering, gjerne fra begynnelsen, og helt opp til avansert nivå.

Et eget avsperret "avslappingssted" for den mer voksene brukermassen er jeg absolutt ikke negativ til. Eneste problemet/ulempen med dette er jo at disse trådene ikke vil bli søkbare på Google, noe som vil føre til at vi ikke med denne måten tiltrekker nye brukere. Så, kanskje det bør være visse restriksjoner i en slik kategori? Bør det kanskje være slik at teknisk support SKAL føres i public forum, mens annen snakk kan få lov til å føres privat på denne måten?

Vi skal se litt mer på slike tiltak fra neste uke, så det er bare å komme med flere idéer!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive