Oppgradering av gaming pc.

3 innlegg i emnet

Skrevet

Hei alle sammen!

Lurer litt på om jeg skal oppgradere min gaming pc!

Sitter for øyeblikket med:

Gainward GeForce GTX 560 TI 2gb (phantom) og Intel core i5 2400 , 3.10ghz.

Hovedkortet jeg har nå er Asus P8P67 LE, Socket - 1155.

Planen er å bytte ut begge deler, eventuelt også kjøpe en SSD, men er ikke sikker på hvor mye SSD vil påvirke ytelse av spill. Vil muligens bytte hovedkort også, om nødvendig vel og merke.

Så det jeg trenger hjelp til, er rett og slett å finne et kraftig skjermkort og en kraftig prosessor til rundt 7000-8000 tilsammen!

Alle innspill er satt pris på :)

-Anima

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei,

Du har ikke så veldig utdatert hardware, så om jeg hadde vært deg hadde jeg spart pengene og ventet litt. Når det kommer til cpunog gpu er jeg desverre blank for øyeblikket.

Men du nevner ssd og spill. Min erfaring er at det ikke hjelper stort til spill, eneste forskjellen jeg merket var litt kortere loading tid. Dog, ssd til operativsystemet er en heøt anen verden, både i oppstart, samt programmer fra disken :)

Istedet for å bytte ut cpu og gpu, kan man også overklokke. Dog, dette trenger bedre kjøling. I tilleg bryter du garrantien til cpu og gpu, og eventuelt hovedkortet. Dette er også litt komplisert om man ikke har vært mye borti bios (cpu klokking). Dette gjøres dog på eget ansvar.

Jeg regner med at en anen bruker som er mer opptatert på hardware enn meg kan svare deg på hvilke deler du kan kjøpe :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for kjappt svar! :)

Nei, pcen er bare ett år gammel, men da jeg kjøpte den på komplett valgte jeg en litt eldre CPU.

Merker at jeg ikke kan kjøre spill som BF3 og Crysis 2 på høye settings, før det begynner å hakke osv, så vil prøve å kjøre begge spillene så perfekt som mulig :)

Ja har lest litt om SSD nå, så tror jeg kommer til å kjøpe en. Synes det er så dødt å vente på at pcen skal starte opp osv.

Overklokking føler jeg meg ikke helt trygg på, og kjølingen jeg har fra før er ikke så veldig bra. Så tror jeg bare holder det som det er nå :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive