• Kunngjøringer

• Innlogging med visningsnavn   18. juli 2015

Vi gjør oppmerksom på at innlogging på forumet nå skal skje med ditt visningsnavn. For de fleste er dette det samme som det tidligere brukernavnet, men dersom du har byttet visningsnavn tidligere, må dette nå benyttes til innlogging.  Om du ikke husker ditt visningnavn, ta kontakt med forumredaksjonen på epost; support@itpro.no - så hjelper vi deg. 

Nytt skjermkort, hva skal man velge?

9 innlegg i emnet

Skrevet

Hei,

Skal snart bytte ut skjermkortene i maskinen min, men aner ikke hva jeg skal velge. Akkurat nå har jeg 2x470, men det ene kortet er på vei til å dø.. Så trenger ett eller to kort som kan erstatte disse kortene, helst med bedre ytelse.

Vil helst kjøre alle spill på max, slik som jeg kan nå. Men hvilke kort skal jeg velge?

nVidia eller AMD spiller ingen rolle.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Se på:

http://www.overclock.net/t/1256780/brettjvs-470-sli-vs-670-bench-off-both-ocd-now-with-7970-ocd

ATI trekker mere strøm under spilling. Mens nvidia trekker mest ved lav bruk.

Angående overklokking skal ATI være bedre.

Skal du spille battlefield 3 er nvidia det beste, mens ATI er bedre på spill på listen http://blogs.amd.com/play/category/gamepartners/.

Hvis jeg skal komme med anbefalinger som gir mest for pengene i dag:

I følge http://www.hardware.no/artikler/slik-far-radeon-hd-7970-bedre-ytelse/110971 så kan man oppgradere et HD7970 skjermkort og få Ghz ytelse, men da burde man ha peiling, er også synd at referanseversjonene støyer en del så det spørs om det er lønnsomt om du vil ha crossfire.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

om nVidia er best på BF3 så blir det nok nvidia. BF3 er ett av spillene jeg spiller, husker jeg slet med det på medium med ett skjermkort.. Spiller MW3, BF3, Minecraft, GRID, DIRT3, og en haug med steam spill.

Har ikke lyst til å betale noe særlig mer enn 3,5k per skjermkort, kan jo eventuelt begynne med ett, og så sette inn ett til senere. Hvordan er ett 670 mot 2x470?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Angående BF3 mener jeg å ha circa 50 - 60FPS på maks grafikk med ett AMD 6970, så det meste av de bedre kortene vil vel gå bra. Mener å huske broren min har noe av de samme resultatene med ett AMD 7850 også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

50 fps er nok det laveste jeg takler egentlig. Ligger på rundt 90-100 nå, og får drop ned til 40, og det liker jeg ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ja, men husk at jeg snakker om et forrige generasjons kort og et budsjettkort da

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Tenker meg at jeg skal kjøpe ett i prisklassen 2.5-3.5k jeg, så ikkenoe budskjettkort akkurat :)

Endret av The Crusher
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har tenkt å handle i starten av august om lønninga kommer inn da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive