• Kunngjøringer

• Innlogging med visningsnavn   18. juli 2015

Vi gjør oppmerksom på at innlogging på forumet nå skal skje med ditt visningsnavn. For de fleste er dette det samme som det tidligere brukernavnet, men dersom du har byttet visningsnavn tidligere, må dette nå benyttes til innlogging.  Om du ikke husker ditt visningnavn, ta kontakt med forumredaksjonen på epost; support@itpro.no - så hjelper vi deg. 

HDMI fy fy til PC ?

13 innlegg i emnet

Skrevet

Leste en omtale ang en LED skjerm på komplett. Der var det en som skrev:

Knall bra skjerm!

rating-5-0.gif 14/12/2011 Anmelder: Kim Fridén

Denne skjermen er helt konge, den har utrolige skarpe farger og kontraster som gjør dette om til en sykt dellig skjerm å se på. Den virker extremt bra til både konsoller og photo redigering.

Skjermen i seg selv har DVI / VGA / HDMI ingang som gjør at den støtter dagen teknologi og gårsdagen teknologi. Man skal være obs på at det bare følger med 1 VGA kabel og ingen HDMI / DVI kabel.

OBS! Selv om denne skjermen følger med HDMI ingang, SÅ SKAL DENNE IKKE BENYTTES AV PC! Dette vil skape et uskarpt bilde og svarte kanter på skjermen. HDMI skal kun brukes om du kobler til konsoller / Medie enheter. for pc bruk SKAL DU BRUKE DVI / VGA, DVI er anbefalt for best mulig kvalitet på høyeste oppløsning.

Er det såpass stor forskjell på en HDMI fra pc til skjerm vs DVI fra pc?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Da var det muligens ArhdfJPCMAEh--o.jpg disse svarte kantene han snakket om. De begynte å dukke opp etter en stund når jeg brukte HDMI inngangen på skjermkortet mitt XFX Radeon HD 6870. Skjermen er en http://www.officemax...ct-prod3100014. Nå har jeg byttet til DVI inngangen og har ikke sett noen svarte kanter hittil. Så det kan være lurt og ikke bruke HDMI inngang på skjermkortet for vanlig pc-skjerm ja :)

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kanskje eg ikke vet bedre, men har aldri hatt problem med å bruke HDMI...som eg vet om hvertfall. Skjermen har ikke hatt noen sort kanter eller tegn til noe som helst hva angår klarhet og farger. Skjermen min er denne: http://www.prisguide.no/produkt/samsung-syncmaster-p2450h-113379/detaljer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Problemet her er nok at bildeskaleringen er litt 'ute'. Dette kan enkelt endres i skjermkortinnstillingene i Windows (CCC eller Nvidida CP). Har alltid skjedd ved bruk av HDMI hos meg på TV i alle fall.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Er det den som heter Digital Flat-Panel Scaling options i CCC der man juster under og overscan? Den er alltid på tur etter installasjon av ny skjermdriver men setter den alltid tilbake til 0% og alt er på stell

Endret av gjeewaytee
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

gjeewaytee: stemmer nok det ja

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så når eg da justerer den til 0% og alt er slik det skal være så kan det da ikke være noe problem med å bruke HDMI vel?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

denne instillingen vil være forskjellig på alle skjermer, det finnes ikke en instilling som vil virke på alle skjermer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjønner, men eg fikk forståelsen av at rett og slett billedkvaliteten blir dårligere med hdmi vs dvi. Eg har ingen dvi kontakt så eg får ikke testet det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

det er også feil, HDMI er DVI signal + lyd, bare med annen kontakt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det vet eg, men eg viser bare til uttalselsen til han karen i første post fra komplett. Eg skjønner ikke problemet med å ikke bruke hdmi til en pc skjerm når det bare er å justere under/overscann

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

mange av de som skriver produktanmeldelse på komplett som ikke har peiling på hva de egt. snakker om, bruker bare å drite i alt som er formulert på en slik måte

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Komplett og andre nettbutikker burde ha moderatorer for kommentarfeltene. Jeg tar aldri slike innlegg og føler at det sjelden gir noen nytteverdi, annet enn evn. underholdningsverdi innimellom. Selvfølgelig kan det være mange seriøse innlegg, men når noen skriver: "MÅ IKKE..." osv, virker det bare useriøst. Man kan jo skrive hva man vil! En tenåring som kjøper et skjermkort som ikke fungerer, så renner fingrene over tastaturet for å slakte produktet. Feil på produkt og kompabilitetsproblemer kan en alltids oppleve, men forteller dette at det da er et dårlig produkt? Google reviews av nettsteder som jobber med slikt, det gir bedre produktinfo.

Endret av pijano
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive