Er disse delene kompatible med hverandre

5 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

ACORSAIR TX 850W V2

Western Digital Caviar Black 1 TB 64MB

Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB * 2

Asus Rampage IV gene eller formula

Corsair Force Series 3 90GB

INTEL CORE I7 3820

Gainward GeForce GTX 590 3Gb

Endret av Dongeba
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei, de er ikke kompatible.

Prosessoren din er noe av det beste innenfor "middelklassen" (sokkel 1155), mens hovedkortet er for Entusiastsegmentet (sokkel 2011).

Du må derfor velge en annen prosessor.

Enten denne: INTEL CORE I7 3820

Eller: INTEL CORE I7 3930K

Sistnevnte anbefales sterkt, da den er nesten 40-50 % kraftigere fordi den er sekskjerne, og dette er som regel en av hovedgrunnene til at du ønsker Entusiastplatformen 2011. Det er dog ikke veldig nødvendig i spill. Da kun en håndfull vil da nytte av 6-kjerner. (BF3 vil vel kunne utnytte dette til en viss grad?)

Jeg vil ogås anbefale å bruke 4 identiske minnebrikker (ikke bare to, som jeg ville tro du har valgt). Kjøp f. eks to slike minnesett, slik at du får 16GB RAM totalt, og 4 brikker. Du får da dobbelt så høy overføringshastighet pga Quad-Channel minne. Dette gjelder kun sokkel 2011, og ikke noe du kan bruke om du har middelklassesokkelen 1155. :)

Elelrs ville jeg nok kanskje valgt en strømforsyning som yter bedre enn det absolutte minimum.

Aller helst en kvalitetsstrømforsyning som f. eks: CORSAIR TX 750W V2

Eller en noe kraftigere: CORSAIR TX 850W V2

Du vil md sistnevnte ogås ha mulighet til å gjøre visse utvidelser eller overklokke maskinen. (samt muligens også lengre levetid)

Siden du kjøper et så bra hovedkort, så er det virkelig overkill med et GTX 590. Kjøp heller to GTX 570'er eller to GTX 580er for bedre ytelse, mindre støy og høyere effektivitet og mer for penga. SLI krever mer av hovedkortet, men er mer effektivt enn der de prøver å plassere alt på et lite område som GTX 590.

Aller helst kanskje to AMD HD 7950. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

det viser seg i midlertid at jeg har vist fram feil deler så her kommer den aktuelle listen. glemte også å si at jeg har et budjett på kr 20 000 inkludert frakt så her kommer listen på nytt med de delene som jeg skal ha som jeg er usikker på om de er kompatible med hverandre. Beklager feilinformasjon

CORSAIR TX 850W V2

Western Digital Caviar Black 1 TB 64MB

Thermaltake eSPORTS Shock One 5.1 Gaming Headset

Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB * 2

Asus Rampage IV Formula

Corsair Force Series 3 90GB

INTEL CORE I7 3820

Gainward GeForce GTX 590 3Gb

Igjen Beklager feilinformajon

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

istedet for formula er kanskje gene en mulighet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Var jeg deg ville jeg heller kjøpt:

• Intel® Core i7-2600K Processor (Skal du ha det beste i7 2700k)
  • ASUS P8Z68-V PRO/GEN3
  • Asus Radeon HD 7970 DirectCU II Top
  • Noctua NH-D14

Eller vente på ivybrigde (Intel Core i7-3770K) som vil være det råste om noen måneder, intel har vist valgt å utsette datoen på grunn av å selge flere prosessorer av sandybrigde noe jeg selv irriter over. Men den antas vil nok være hakket bedre en i7 2700k på grunn av 77 watt effektforbruk og intel skjermkortet hakke bedre.

Ram etter behov, for de fleste er 16/32GB minne mere nok med mindre du har 8 ram brikker fra før er sokkel 2011 lite vits i med mindre man vurder i7-3930K sin 6 kjerne eller bedre. Men igjen gir det lite for pengene, kun 2 kjerner mere og nesten dobbel så høy pris.

Skulle man ha mere behov for prosessorkraft kan man vurdere å overklokke, burde være mulig å komme oppi 4.5 Ghz lett.

3x sli/crossfire er nok få som bruker.

Antar andrull her er enig?

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive