[LØST] Trojan: Win64 Bit.Looker.exe Hvordan fjerne?

5 innlegg i emnet

Skrevet

Hei datavenner. Fikk forleden dag en popup som ba meg oppdatere Adobe Flashplayer, hvor fonter og innhold så riktig ut, så jeg gikk for den! KJEMPEFEIL! Det var en trojaner ved navn:Win 64.Bit.Looker.exe Har prøvet Mbam, Crapcleaner og Avast, uten hell. Noen her som har en ide for å fjerne dritten, uten alt for vanskelig fremgangsmåte?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei,

kan du kjøre gjennom veiledningen som du finner i signaturen min, og deretter poste loggene så kan jeg analysere disse, og komme med en tilbakemelding til deg?

Endret av Datasmurfen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei igjen, prøvde å gjøre som beskrevet i mailen, men det ble bare surr. (ja, jeg er ei kløne)Ringte en kamerat om problemet og han sa jeg skulle gjenopprette til en tiligere dag enn da problemet oppsto, det gjorde jeg, og problmet er nå borte. Om det vil vare, det vil tiden vise. Til deg, Datasmurfen, tusen takk for forsøket på å helpe en amøbe som meg. Vet ikke om det er riktig å sette saken som løst, men for meg den jo det? Stor takk, Per.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du fikk et godt råd, men spor av viruset kan ligge igjen.

Kjør en scan med Malwarebytes, og ditt eget antivirusprogram.

http://www.malwarebytes.org/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei pijano. Takker for tips om Mbam og eget antivir.prog. Har kjørt begge deler, og det virker som om maskinen er som den skal. Takker for hjelpen, og setter saken som løst. Hilsen Per.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive