Problemer med kobling av hub/switcher

4 innlegg i emnet

Skrevet

Hei folkens!

Har noen huber jeg gjerne kunne tenke meg å ta i bruk, men har støtt på et lite problem når jeg skal koble dem til.

Er 3 gamle huber og 3 nyere huber (2005).

Når jeg kobler dem sammen ved hjelp av å ta en krysset TP (cat-5 vell og merke) kabel mellom port 1 på (Hub nr1) og den andre enden i port 1 (Hub nr2) vil ingen av lysene til portene lyse. (Ingen kontakt mellom hubene med andre ord).

Har også prøvd å koble en kabel fra porten på routeren min til port 1 på (hub nr1), da lyser porten på huben. Og jeg får også internett til pcen min når jeg kobler den til på huben.

Men når jeg legger en kabel mellom port 1 på (Hub nr1) og den andre enden i port 1 (Hub nr2) sitter jeg igjen med det samme resultatet som sist at den siste huben ikke får signal.

Sikkert en simpel sak, men har ikke funnet noe om dette på noen forum ENDA...

Takker for alle svar :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva heter disse hubene dine?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis hensikten er å utvide nettverket ville jeg ha brukt switch'r, grunnen er at en switch er mer intelligent en en hub.Les mer om emnet> http://www.home-network-help.com/router-hub-switch.html

Selv bruker jeg 4 stk NETGEAR XE104 Ethernet Switch'r som er plugget inn forskjellige steder i leiligheten.(Er koblet via strømnettet)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva heter disse hubene dine?

3x Avaya P133F2, 24-ports

1x Bay Networks 350F, 16-ports

1x Bay Networks 303, 24-ports

1x HP ProCurve 2224 - J4095A, 24-ports

Vet at den HP'en er en switch, er det noen spesiell måte å se forskjellen om det er en hub eller switch? xD

Tanken med dette var å låne de ut til noen venner som skal ha lan, så lurte de på om jeg kunne koble de sammen o.l for dem slik at det bare var å koble opp for dem når de skulle ha lanet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive