ingen lyd, trenger HJELP

14 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

nettopp formatert pcen min som er en hp compaq dc7100 (gammel dritt) windows home edition.

Jeg formaterte den til xp proffesional og nå har jeg ingen lyd.

det står at ikke driveren for PCI inndataenhet er installert. Jeg har prøvd mange drivere for lyd men ingen virker, helt til jeg fant creative sb live, det står at den virker men som sagt er det noe galt med PCI inndataenhet,

"Driverne for denne enheten er ikke installert. (Kode 28)" kommer det opp, help!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jaha, så om jeg har forstått deg riktig så har du prøvd alt av drivere som finnes der ute på det vide markedet?

Og helt tilfeldig kom du over en driver som nesten fungerte...? :huh:

Prøvd å ta lydkortet ut av PCen, for så å inspisere hva det faktisk heter? :ph34r:

Har du integrert lydkort på PCen også eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jaha, så om jeg har forstått deg riktig så har du prøvd alt av drivere som finnes der ute på det vide markedet?

Og helt tilfeldig kom du over en driver som nesten fungerte...? :huh:

Prøvd å ta lydkortet ut av PCen, for så å inspisere hva det faktisk heter? :ph34r:

Har du integrert lydkort på PCen også eller?

hehe, er nub på pc, kan man ta ut det ja (hehe) :D

hvordan ser det ut da visst jeg skal ta det ut:P

men tror du visst jeg finner rett driver bli problemet med pci inndataenhet borte å?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tja, du vet vel hvor du plugger i 3.5mm lydkabelen? Denne går jo inn i et kort som sitter på innsiden. Ta ut dette kortet, og da deretter masse flotte bilder av det! Så skal vi se om vi ikke finner ut av et navn. ;)

PCI-inndataenhet er vel mangelen på selve lydkort ville jeg da tro.. HVOR står dette? I enhetsbehandling, ta gjerne screenshot. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Tja, du vet vel hvor du plugger i 3.5mm lydkabelen? Denne går jo inn i et kort som sitter på innsiden. Ta ut dette kortet, og da deretter masse flotte bilder av det! Så skal vi se om vi ikke finner ut av et navn. ;)

PCI-inndataenhet er vel mangelen på selve lydkort ville jeg da tro.. HVOR står dette? I enhetsbehandling, ta gjerne screenshot. :)

får ikke lastet opp bilder, fail, er det ikke bare å legge ved fil da

Endret av e.lidal
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

får ikke lastet opp bilder, fail, er det ikke bare å legge ved fil da

Ja, det skal bare være å bruke "legg ved filer"-knappen.

Ellers kan du alltids bruke gratis opplastingssider som f. eks imageshack.us, for så å linke dit. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den er grei.

1. Slett driveren du har installert fra før av. Aller helst så ta gjerne en systemgjennoppretting for å komme tilbake slik maskinen var før du installerte masse rare drivere. Å installere feil driver kan være kritisk, og ødeleggefor nyere drivere om du ikke får slettet ALT.

Du kan jo starte med å høyreklikke på "Creative SB Live!", og trykk avinstaller (i enhetsbehandling), for deretter å restarte, og SÅ installerer du den nye driveren.

2. Den nye driveren du skal bruke er:

http://support.creative.com/downloads/download.aspx?nDownloadId=10125

Bare godta lisensavtalen, så er du i gang med nedlastningen.

Ps: Du har et Sound Blaster Audigy LS, så vet du det. ;)

Som er HELT anderledes fra "Soundblaster Live!"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Den er grei.

1. Slett driveren du har installert fra før av. Aller helst så ta gjerne en systemgjennoppretting for å komme tilbake slik maskinen var før du installerte masse rare drivere. Å installere feil driver kan være kritisk, og ødeleggefor nyere drivere om du ikke får slettet ALT.

Du kan jo starte med å høyreklikke på "Creative SB Live!", og trykk avinstaller (i enhetsbehandling), for deretter å restarte, og SÅ installerer du den nye driveren.

2. Den nye driveren du skal bruke er:

http://support.creative.com/downloads/download.aspx?nDownloadId=10125

Bare godta lisensavtalen, så er du i gang med nedlastningen.

Ps: Du har et Sound Blaster Audigy LS, så vet du det. ;)

Som er HELT anderledes fra "Soundblaster Live!"

aha, supert:D skal prøve det :D tusen takk

Endret av e.lidal
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

du e bættere kongen, det funka:D tusen takk :D

en ting til, kjøleviftene mine går som noen galinger når jeg f.eks spiller, hva kan jeg gjøre får å forbedre dette, støvsugen pcen, for det er en del støv der så jeg :P

Endret av e.lidal
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ikke bruk støvsuger iværtfall. Er stor fare for statisk elektrisitet da. Bruk heller trykkluft på boks.

Grunnen til at viftene går som bare under spilling er pga temperaturen blir høyere for maskinen blir belastet mer. Last ned cpuid hardware monitor for å sjekke temperaturer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ikke bruk støvsuger iværtfall. Er stor fare for statisk elektrisitet da. Bruk heller trykkluft på boks.

Grunnen til at viftene går som bare under spilling er pga temperaturen blir høyere for maskinen blir belastet mer. Last ned cpuid hardware monitor for å sjekke temperaturer.

hva tror du om dette da

http://imageshack.us/photo/my-images/7/hwmonitor.png/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For all del, du kan støvsuge vifter og kjøleribbe, men ikke kom borti, eller nesten borti noen elektriske komponenter. F. eks kabinettviftene og CPU-vifta er rimelig enkelt å ta.

Er det en plastikk/gummi-ende på støvsugeren så er det enda mindre problem.

Sist men ikke minst, munnen din fungerer også godt. Så lenge du klarer å kontrollere spyttmengden. (null spytt er da best :P)

Såklart, luft på boks er det beste, men sjeldent et legitimt alternativ for Ola Nordmann som så vidt gidder å åpne opp boksen for å se etter støv.

De som gjør dette litt oftere er også mer i faresonen og har ingen unnskyldning for ikke å ha en luft på boks. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive