Utfordring med tilkoblinger

2 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

Jeg har følgende utfordring:

I stuen min har jeg 2 enheter som skal kobles til router med nettverkskabel. Den tredje enheten er en tv dekoder som også skal kobles til med nettverkskabel, men til "hjemmesentral" fra Lyse Nett som har egen port for TV.

Hjemmesentralen hos meg er altså det som fordeler signalene fra fiberkabelen til TV, Internett og telefon (tlf. har jeg ikke).

Problemet er at jeg i stuen har kun en nettverkskabel-port integrert i veggen, mens routeren og hjemmesentralen ligger et helt annet sted i boligen.

Har noen ideer om hvordan jeg kan koble til tv-dekoderen i "tv-porten" og de to andre enhetene i routeren når jeg har kun en nettverkskabel i veggen? Har ikke lyst å borre hull i veggene og ha ledninger overalt.

Kunne jeg bruke en switch ved hjemmesentralen og routeren, og deretter en switch mellom porten i veggen og de andre enhetene? (eller er jeg helt på villspor nå).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ser ingen grunn om hvorfor ditt eget forslag om switcher ikke skal fungere, men anbfaler en sjekk på lyse's sider vedrørende hvilken hjemmesentral du har og eventuelt anbefalinger som gis.

Du kan jo kjøpe de på elkjøp å få 30 dagers returrett hvis det ikke skulle fungere.

Selv har jeg 4 stk NETGEAR XE104 Ethernet Switch'r plugget inn forskjellige steder i leiligheten og de har fungert uten problemer siden jeg kjøpte de i 2007.(Er koblet via strømnettet)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive