Hjelp til kjøp av Gamer PC.

14 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei, jeg her ganske usikker på hva som er bra og ikke bra for en gamer PC. Jeg kan rett og slett ikke mye om PC'er og hvilke komponenter det skal ha osv. Jeg har tenkt på denne, http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10502.

Jeg har ganske godt budsjett så jeg kan oppgradere denn hvis det er nødvendig.

Jeg spiller for det meste League of legends, BF3 og andre spill. Har tenkt på å live streame også, hvis det har noe å si på hvilke komponenter jeg skal ha. PS. Jeg har ikke skjerm, så det må dere inkludere.

Takk på forhånd :)

Endret av Freeman1337
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg ville nok heller valgt Kingston HyperX SSD eller Corsair M4 SSD, droppe harddisken siden harddiskene er så dyre.

Skal du ha 3d skjerm/spill skjerm så er BenQ XL2420T ganske god på pris, men du trenger nok å justere fargeinstillingene for å få mest optimalt resultat.

Vet ikke om du har planer å bygge selv eller å overklokke?

I så fall ville jeg heller vurdert Asus hovedkort.

Riktignok er intel prosessorer, og nvidia skjermkort et dårlig kjøp nå, siden det ikke er så lenge til snakk om noen måneder før det kommer nye serie (nvidia GTX 670) og i7 3770k prosessoren er muligens ikke så veldig stor oppgradering hvis man ikke overklokker, men alikevel verdt å vente litt på.

Så skulle du hatt et skjermkort i dag, så kan muligens et brukt ATI HD6950 eller nvidia GTX 560TI være en bedre invistering i mellomtiden. Det burde holde bra nok til BF3, men fremtiden så vil nok nye spill bli for utdatert.

Hvis du ikke kan vurdere ATI HD7970 vet at fra 4000 kr er det et dyrt skjermkort, men på en annen side så holder det skjermkortet seg lengere oppdatert. Men da bør du nok ha DVI duallink eller flere skjermer for å bruke kraften, ellers er det lite poeng, man må være litt av dem kravstore typen også.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har ingen planer med å spille med 3D så det er bare å se bort ifra.

Er ikke helt sikker på hva du mener med overklokke? Jeg vil ikke bygge den selv for det kan jeg ikke.

Jeg vil bestille den ifra komplett. Men vet ikke helt om hva som passer bra sammen, og gir maximum utnyttelse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Den maskinen er jo helt grei spill pc for battlefield 3, selvsagt ville jeg valgt et asus hovedkort, og muligens annen SSD disk. Men er planen å spille crysis på maks, ville jeg gått for noe kraftigere skjermkort, spessielt om du tenker på DVI duallink og skjermen støtter 120 hz.

Spørs vel om overklokking er noe for deg, men jeg antar komplett ikke vil støttet deg i det. Da er vel sikkert MSI hovedkort helt greit. Men da kan du nok droppe K versjonen av prosessoren da det kun gir litt mere ytelse.

Men om komplett tar seg av supporten, kan jo du vel gå for den SSD disken også, men da ville jeg spurt om firmware oppdatering av SSD/bios er inkludert i prisen. Siden det har vært noe tull tidligere med sandforce SSD disker gir bluescreen og henger seg det er kjedelig å få problemer med på en søndag eller hvis komplett ikke er tilgjengelig for hjelp. Det har nok blitt fikset hvis man oppdater firmware, men er ikke godt å si hvordan den ssd gjør det.

Angående DVD brenner, jeg vet ikke hvordan du tenker å få kjøpt spillene på, men i fremtiden mistenker man blueray vil erstatte DVD sånn sett hvis du ikke har rask bredbåndlinje og kan kjøpe det meste på steam, så kan det være noe å tenke på hvis man vil se blueray filmer, nå trenger det ikke å være blueray brenner, men blueray leser/dvd brenner hadde vel vært noe.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så hvilken skjerm burde jeg ha med? Og hvilket av de hovedkortene burde jeg ha? Burde jeg ta med vannkjølingssystem?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå er komplett nede for telling, men litt generelle tips: En helt vanlig standard skjerm er det du mest sannsynlig trenger, og ettersom du ikke skal overklokke noe er det stort sett hvilke tilkoblinger du har behov for som avgjør hvilket hovedkort. Vannkjøling er bortkastede penger, med mindre du skal overklokke, så du klarer deg med standardkjøleren som leveres med prosessoren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg ville anbefalt billige kjølere f.eks:

Cooler Master Hyper 212 Evo

Corsair A50

Blir vel omtrent det samme for deg, er smak og behag så man kan like godt gå for den billigste.

Skal du ha stillegående maskin bortsett fra skjermkort under høy beslastning så kanskje:

Prolimatech Super Mega

Intel kjølere går som det dårligste alternativet eneste kjøleren intel er muligens brukbar for folk som er litt kravstore går under navnet RTS2011LC.

Det er på grunn av dårlig festemekanisme og mye støy så derfor koster stock kjøler ca 67 kr.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Komplett Gamer - BF3 Edition

CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD

PC BOX LARGE

QPAD FH Komplett L.E.

NZXT Phantom Big Tower Sort

Corsair TX V2 650W PSU

MSI P67A-G45 B3, Socket-1155

Intel® Core i5-2500K Processor

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9

Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX

Corsair SSD Force Series GT 120GB

Seagate Barracuda® Green 2TB, 3,5"

Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S

Microsoft LifeCam Studio

Razer Lycosa Mirror gaming keyboard

QPAD|CT BF3 Collector Edition

BenQ 24" LED GL2450HM

D-Link DWA-140 Wireless N USB adapter,

MS COA Label Windows Ultimate 7

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

MS ROYALTY Win Ultimate 7 Nordic

Ser dette greit ut? Er det noe jeg skulle ha byttet ut eller noe her som er bortkastet penger?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ingen ting er bortkastet penger, så sant man trenger denne pcen slik du velger.

Men kan jo nevne harddiskene er dyre nå, på grunn av flomsituasjonen i thailand så har prisen på harddisen nesten doblet seg.

Men ja green harddiskene er nok litt trege, er ikke sikkert du får noe mye dårligere ytelse i spill, men jeg ville nok gått litt lengere opp WD black edition er nok mye bedre stort sett, riktignok høyere pris.

Hitachi Deskstar 7K4000 skal også være en god harddisk på ytelse og kapasitet, jeg vurder å kjøpe med en gang harddisk krisen er over.

Men her må du ta egne valg.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Western Digital Caviar® Black 2TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0) 3,5" KUN FOR KOMPLETT P

Denne?

Men, burde jeg gå for I5 eller I7..???

Også har jeg et annet spørsmål,

Jeg har tenkt på å kjøpe meg Razer Blade, det blir enten denne PC'n eller Razer blade.. Vet dere om hva prisen kommer til å bli?

Endret av Freeman1337
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hva med denne da?

Komplett Gamer a20, Monthly edition - Januar

CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD

Skjermkabel DVI M/M 2m

Støtsikker PC-eske

QPAD FH Komplett L.E.

Speed-Link Medusa NX 5.1 Gaming Headset

CM Storm Scout Midi Tower Sort

Silver Power SP-SS500 500W PSU

AMD FX-4100 4-Core Processor

Gigabyte GA-970A-UD3, Socket-AM3+

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9

EVGA GeForce GTX 560 1GB PhysX CUDA

Corsair SSD Force Series 3, 120GB

Western Digital Caviar® Black 2TB

Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S

Razer Deathadder Respawn,

QPAD|CT BF3 Collector Edition

Microsoft SideWinder X4 Keyboard USB

BenQ 24" LED GL2450HM

D-Link DWA-140 Wireless N USB adapter,

Microsoft LifeCam Studio

MS COA Label Windows Ultimate 7

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

MS ROYALTY Win Ultimate 7 Nordic

Hmm, kan dere sammenligne de to jeg har postet?

Endret av Freeman1337
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den første er mer topp notch-gaming med noen unntak (skjermkort tett oppunder toppsjiktet og en meget habil intel-prosessor), mens den siste er mer "casual" (dårligere skjermkort, og svakere prosessor). Siste får du ikke kjørt alt på maks med på alle spill, men hadde det vært opp til meg ville den holdt i massevis. Vil tippe den siste her er en del billigere enn den første også. :)

En gamerlaptop med sånn utforming og spesifikasjon vil jeg tro raskt kommer opp i nærmere 20000kr om ikke mer. EDIT: Og den kommer ikke til norge: http://www.hardware.no/artikler/-_razer_blade_kommer_ikke_til_norge/105486

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Så burde jeg gå for I5 eller I7? Hva egner seg best til gaming?

Og hvilket av skjermkortene burde jeg ta?

Endret av Freeman1337
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

i5 holder i massevis til gaming. Og et GTX 570 skjermkort gir ganske så god ytelse, og du kan kjøre det meste på full pupp. Noe mer enn 8GB minne er forøvrig også bortkastet. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive