Starter opp nettbutikk, skrive kjøpsbetingelser?

4 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg driver å starter opp min egen nettbutikk...

Alt begynner å falle på plass, men jeg sliter litt med en ting: Kjøpsbetingelser.

Hva bør jeg skrive, hvordan gjør jeg dette, og hvilken regler gjelder/er påbudt for en slik bedrift?

Har jeg lov å kopiere andre nettbutikkers kjøpsbetingelser som en mal og så endre på det?

Jeg vet at det er viktig at jeg leser og helst skriver alt selv slik at jeg vet hva som gjelder for min egen bedrift, men det er litt vanskelig å komme igang så det hadde vært utrolig greit å ha en mal!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

noen som har peiling :)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Hvilke type nettbutikk er det du har og hva er det du skla selge, har du en link du kan vise til? Jeg kan gjerne komme med tips til hva du bør/må ha med da jeg har gjort dette tideligere for flere av mine selskaper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Man kan jo se på f.eks komplett, og tilsvarende nettbutikker.

Garanti/åpenkjøp/kjøps betingelser, er viktig å opplyse om.

Kredittkort betingelser hvis det er aktuelt.

De fleste seriøse har flere folk med spesial utdannelse til sitt jobb, så her på forumet kan du nok få veiledene råd.

Men du må jo huske på vi ikke er ansvarlig hvis vi skulle glemme noe.

Angående kopiering ville jeg ikke anbefale det, men generielt er det maler som det gå på, men hvordan man skriver/opplyser er vel mere fritt.

F.eks noen lover som kan være greit å sette seg inn i.

LOV 2003-05-23 nr 35: Lov om visse sider av elektronisk handel og andre informasjonssamfunnstjenester (ehandelsloven)

LOV 2000-04-14 nr 31: Lov om behandling av personopplysninger (personopplysningsloven)

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive