På tide med ny oppgraderingspakke igjen. Hva skal jeg velge?

4 innlegg i emnet

Skrevet

Mårn.

Trenger litt hjelp med å oppgradere pcen min igjen. Denne gangen skal jeg ikke være snål på lommeboka. Jeg har 20-30.000kr til rådighet til en oppgraderings pakke.

Dette vil jeg fornye:

• Hovedkort.
  • Prosessor.
  • Ram.
  • 1-2 Skjermkort.
  • Skjerm med 120hz + 3D muligheter som er super for spill, men skal også klare av photoshop og andre video/musikk redigering. 23"++. Her er en skjerm som jeg har lyst på, er denne bra? BenQ
  • SSD diske®.
  • Kjølevifte til prosessor.
  • Kjølevifte til ram(?).
  • Tastatur.
  • Mus.
  • Headset.
  • Eventuelle 3D briller hvis det ikke skulle følge med den nye skjermen :D.
  • DVD/Blueray spiller/brenner.
  • Strømforskyning.

Noen specs jeg har fra før av:

• 6gig ram.
    • Intel core i7-930.
    • 1x radeon HD 5870.

Kabinett har jeg fra før av, det har utrolig bra kjøling, så det har jeg ikke behov for. Det er også en av de større, så plass i kabinettet har jeg masse av.

Pc'n jeg har nå er vel ikke aller verst, den drar alle spillene der ute uten større problemer, men jeg synes det visuelle starter å daffe av litt og spill erfaringen er ikke like morsomt lenger. Det hadde vært morsomt med litt fancy ting som SSD, 3d skjerm og et skjermkort som drar alt uten å rykke på nesa engang.

Er jeg for kresen? Trenger jeg det beste? Uansett så håper jeg på hjelp.

Mvh :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hvilket kabinett har du?? vil jo ikke anbefale et e-ATX hovedkort hvis det ikke passer osv...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

BenQ 23,6" LED XL2420T skjermen har jeg, den er god til 3d blueray/spill med nvidia 3d vision 2 briller.

Men problemet er du må bruke tid å sette opp bildeinstillingene (Lysstyke, kontrast etc) siden alt står nesten på maks, sånn sett blir bildet hos meg veldig dårlig i starten rød ble nesten orangs, men ble bedre etter litt finjustering. Så til bilderedigering finnes det bedre paneler, f.eks Dell UltraSharp U2711. Jeg ville valgt Benq heller.

Men jeg liker justeringsmulighetene og track hjulet som gjør instillingene veldig enkelt.

Jeg har 1 pixcelfeil på den skjermen jeg kjøpte sist jeg opplevde pixelfeil var for 5 år siden så det er dårlig, men må jo leve med det, heldigvis synes det kun ved svart bilde.

Masering forsiktig på skjermen hjelper ikke.

Ellers så hadde jeg 2410T som var defekt klarte ikke 120 hz siden bilde ble elendig.

Så ja den skjermen er en god busjett skjerm hvis du er opptatt av pris, men er nok en grunn for den er billig sammenlinget med andre. Neste gang tror jeg heller velger ASUS/Samsung 3d skjermene, selv om justeringsmulighetene ikke er så gode der.

Selv har jeg muligens litt kraftigere maskin en trådstarter, vurder selv å oppgradere.

Du kan jo vurdere en overklokking er du heldig kan du klare 4 Ghz eller mere, så sant kjøleren og strømforsyningen holder, men ikke regn med så veldig mye, det er vel heller per dags dato er det ikke så veldig god invistering med sokkel 2011, har sjekket litt rundt og flere mener det.

6 GB ram er jo ikke stort i dag, antar du har 3x2 brikker. Du kan muligens hente litt inn på ram under overklokking.

LGA 1155 er jo ikke så veldig stor oppgradering heller, eneste som er bra med den er kraftigere prosessor som trekker mindre strøm, og støtte for UEFI.

Du kan jo vurdere:

* Kingston HyperX SSD 240GB 2.5" SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 555MB/510MB/s read/write, SandForce

* Noctua NH-D14 eller

Corsair H100 Hydro Series CPU Kjøler

* Corsair AX 1200W PSU (Kanskje litt overkill).

Kanskje et crossfire skjermkort til eller nytt skjermkort? f.eks HD 7970 som kommer i neste uke et sted. Men skal du bruke nvidia 3d briller må du nok velge Nvidia GTX 580 og da anbefaler jeg deg heller å vente til sommerferien om du ikke må ha Nvidia GTX 590, men den bør du nok kjøpe brukt eller faller den nok fort i verdi.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hvilket kabinett har du?? vil jo ikke anbefale et e-ATX hovedkort hvis det ikke passer osv...

Antec Twelve hundered

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive