Eksternt skrivebord - skjermoppløsning endrer seg

3 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Når jeg logger på eksternt skrivebord via min bærbare pc, må jeg hver eneste gang sørge for å gå inn på Alternativer for å sette skjermoppløsningen til full (altså flytte "bryteren" helt til høyre) før innloggingen.

Likevel endres skjermstørrelsen på eksternt skrivebord under jobbing (for eksempel dersom jeg svitsjer mellom eksternt skrivebord og "utenfor". Dette gir da store problemer med navigering siden man må scrolle både opp/ned og fra høyre til venstre.

Er det mulig å endre skjermstørrelsen mens man er tilkoblet eksternt skrivebord? Slik det er i dag, må jeg logge av og logge på igjen med ny "bevegelse" av skjermstørrelsen.

Er det noe man kan gjøre for å "holde fast på" skjermstørrelsen slik at ikke eksternt skrivebord "detter ut" i forhold til skjermstørrelsen?

Hilsen Rune

EDIT: Ser at tittel blir litt feil. Det er ikke skjermoppløsningen som endres, men skjermstørrelsen.

Endret av rune69
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Med til historien hører det følgende som kan være av interesse. Jeg selv har inntil nylig brukt en bærbar PC med WIndows XP og har aldri opplevd problemet. Samtidig har andre brukt bærbar PC med Windows 7 og til stadighet opplevd ovennevnte problem. Kan det være at dette henger sammen med Windows 7?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sannsynligvis, da jeg har samme problem, men dessverre ikke en løsning...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive