Potensielle alternativ ruter her hjemme - Hvilken skal jeg ta?

6 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei!

Vi har etter mye om og men bestemt oss her hjemme for å kjøpe ny ruter, da vi nå har mistet tålmodigheten med den ruteren vi har pga. både dårlig rekkevidde og dårlig utnyttelse av den farten vi faktisk har i veggen. Vi har et +/- 200 m2 stort hus med to etasjer og et par vegger i mellom der ruteren pleier å stå og der broren min sitter i kjelleren.

Alternativene jeg har kommet fram til nå er;

Linsys E1500

D-Link DIR-645

D-Link DIR-615

D-Link DIR-635

Netgear N300

Så, hvilken bør vi gå for for å bli mest fornøyd? Er det flere ting som er kritisk for valg av ruter som jeg ikke har oppnevnt enda, er det bare å spørre!

EDIT; Må også legge til at ruteren primert skal brukes som en trådløs ruter, da det eneste som er kablet pr. nå er TV'en.

Endret av Ponas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Gå heller for:

Cisco Linksys E4200

ASUS RT-N56U

Veldig gode rutere per dags dato, får også skryt av http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-charts/view

De ruterne der er langt bedre en dlink og flere på den listen er er utdaterte.

Hva slags internetforbindelse har du?

Selv kjøpte jeg dlink og de har blitt trege og problematiske, så sånn sett lønner deg seg å kjøpe noe bedre.

Jeg hadde D-Link Xtreme N Gigabit Router DIR-655 men den bør du styre unna.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

vi har fiber, 40mbps opp og ned.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Linsys E1500 har vel en 93.4 gjennom nat, ikke spesielt mye, men routeren er nok i grei kvalitet. Vurder du å oppgradere hastigheten med tiden kan det være greit å gå for en bedre router.

På trådløs er vel ca 35.8 mbit, så ja litt under en det du har.

Netgear 300 er muligens en del raskere, men personlig står jeg fast at ASUS RT-N56U/Cisco Linksys E4200 muligens er de beste ruterene i dag.

Så du får velge hva du vil gå for.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde vært greit med flere meninger og! Kom igjen folkens ...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Byttet ut min 7 år gammle Linksys WRT54 med E4200 for 14 dager siden. Var ikke noe galt med den gammle men den klarte rett og slett ikke å håndtere 70 mbit ned, sier vel i grunn seg selv. Var ellers veldig fornøyd med den så jeg var alldri i tvil hva jeg skulle kjøpe når jeg skulle bytte. E4200 er like lett å konfigurere som WRT54, den har i tillegg fått mye skryt både her og der, bl.a her: http://www.dinside.no/878965/linksys-e4200.

Er vel ikke tvil hva jeg mener. Jeg hadde gått for E4200.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive