24. julenøtt 2011

23 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Mens noen sier Elvis, ville noen ha en kompis. Alexander for sin del kunne ønske seg sin bedre halvdel. Alle ønsker vi å være sammen med noen på julaften. Enten det er noen som er på jobb, på reise, forhindret i å kunne være to eller flere steder samtidig eller rett og slett er gått bort.

Les mer

Endret av ITpro.no
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I morgen skal jeg tilbringe julen sammen med min familie og det er nettop dem jeg også ønsker å dele julaften med. Jeg er virkelig glad i dem og vet vi kommer til å få en allers tiders dag sammen. Mamma og pappa har virkelig stått på i år så dette blir svært bra :)

Hvis mulig å kunne jeg også ønske svært indelig å dele dagen med min fremtidige kjæreste, som jeg selv enda ikke vet om.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Veit du, på slike dager er jeg ikke så opptatt over hvem jeg feier med, hvem jeg kunnet feiret med hvisomatte-dersomatte osv.

Nei, på julaften er jeg mer opptatt av alle de som faktisk ikke har noen å feire med. I DumDum Boys' juleslager "Stjernesludd" heter det:

Gatens løse fugler er lagt under treet

Herberget er lagt ned, så ingen har rom

Og det syns jeg faktisk det er viktig å huske på - at det er mange, spesielt rundt om i de store byene våre, som faktisk ikke har noen de kan feire med, og selv om Herbergene kanskje ikke er lagt ned, er det for få av dem, slik at det ikke er mulig for alle "gatens løse fugler" og komme inn, få spise julemiddag og forhåpentligvis få ett varmt sted å sove, om så for bare en natt! Og selv de som måtte være så heldige å få det, vil som regel måtte finne seg i å være tilbake på gata innen ett døgn eller to - i iskalde Desember.

Det dere i Itpro virkelig burde spørre om er hvem alle disse stakkarene kunne tenke seg å tilbringe julaften med, for det er jo strengt tatt DE som er viktig på en slik dag, ikke sant?

God Jul, du liksom. Jammen sa jeg smør - enda en ting vi tydeligvis ikke klarer å ordne i verdens rikeste land! At det går an!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Julaften skal jeg feire med min kone, mine 3 barn (hvorav 2 er syke med omgangssyke/feber) og mine svigerforeldre. Håper bare ikke barna er for syke til å glede seg over dagen. Spesielt ikke minstemann på 20 måneder, som dette er den første julaften han skjønner noe av... Håper 1 uke med omgangssyke er over imorra :)

Uansett, blir det nok en minnerik dag... :)

Ha en fin julaften alle sammen :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg mener det er greit å feire jul med noen som setter mer pris på min tilstedeværelse fremfor gavene. Jeg satte meg ned og tenkte lenge på hvem personen skulle være, men kom aldri frem til noe svar før jeg tenkte litt mer på hvem jeg virkelig savner.

Så er det bare en jeg virkelig ønsker å feire jul sammens med, nemmelig hunden min. En leken og koslig hund som feirer jula sammens med andre likesinnende på en kennel.

Han er en firbeint skapning som er uvitende om høytidene, logrer med halen og skaper glede for seg selv og alle som hilser på ham. Så svaret mitt gjelder vel for flere i tiden som er..

Hunden min kunne jeg tenke meg å tilbringe julaften sammens med.

God Jul :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Julen er en tid for familie og jeg skal tilbringe julaften med nettopp min kjære familie. Jeg vil også ta turen innom de beste vennene mine og ønske de god jul.

Tankene mine vil nok være litt hos de som er alene, spesielt de som ikke har valgt det selv. Det er de som trenger oppmerksomhet.

Jeg vil hvertfall ønske dere alle en riktig god jul, håper dere koser dere masse ilag med noen flotte mennesker! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som travel student blir det ikke mye tid til å reise hjem og besøke familien, spesielt ettersom det tar 8 timer med buss. Derfor gleder jeg meg alltid ekstra mye til jul, da er det endelig tid for å møte familien og fjerne slektninger igjen. Ingenting slår god mat med familien på julaften. Det er magisk stemning når alle sitter rundt bordet og maten er servert. God jul til alle på ITpro.no!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Min far... i år er min mor og jeg alene. Min far fikk diagnosen alzheimers for et par år siden og denne julen er spesiell da han ikke kan være med oss. I dag, julaften går turen innom sykehjemmet for å delta i en liten "felles" feiring der sammen med andre pasienter, men det blir ikke det samme som tidligere år da vi var samlet. TIlslutt vil takket alt helsepersonell i Norge som gjør en fabelaktig innsats for de eldre. Ønsker alle sammen en riktig god og fredfull jul. -HR-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Først askepott, nidarosdommen, kirkegården og til slutt hele slekta til stor middag. Heldige som har fast tradisjon og stor familie :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det kunne selvfølgelig ha vært interessant å samle Nøttegeneral og Nøtteknekkerkollegaer til et aldri så lite nøttejulebord, men jeg innser at julaften kanskje ikke ville være beste datoen for noe slikt. Derimot er det et aldri så lite firkløver jeg kunne tenkt meg å feire julaften sammen med, bare for å kunne ha noen interessante julesamtaler gående.

Førstemann er Jesus:

Som selve grunnleggeren av jula, så er jeg helt sikker på at han kunne ført en interessant samtale rundt julens verdier og de virkelig gamle juletradisjoner.

Andremann er julenissen:

Julenissen er den mannen som har videreutviklet julen til hva den er i dag, med både risgrøt og gaver. Dessuten ... Hvem vil vel ikke ha besøk av denne karen på selveste julaften.

Sist (og muligens minst) er Snipp og Snapp:

Som de eneste mer nøttegærne enn meg selv, så er jeg overbevist om at disse to små krabatene kan komme med verdifulle nøtteknekkertips. Det å kunne lære av de virkelige mestre kan være det som skuller mellom suksess og fiasko i knekkingen av Norges hardeste julenøtter.

Endret av Mendelejev
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tja, det er jo 15 år sida sist jeg feira jul med Julenissen. Så det hadde jo vært riktig koselig da om han ville feire jul med oss igjen. Men en jeg virkelig har lyst til å tilbringe julaften med er min granonkel. Det høres kanskje litt snodig ut, men familien min på farsida er ikke så veldig stor ta seg. Så dermed holder man kontakten med de merkeligste slektninger.

Granonkel er en real og livlig kar ute på bygda som sier ting rett fram akkurat som de er, ufiltrert. Da vi inviterte han til å komme, fikk vi et raskt nei. Men vi håper nå likevel på at han kommer. Egentlig så vil han feire jul med dattera si og sitt eneste barnebarn, men da de ikke kommer på besøk før i morgen, så velger han heller å stelle i stand god julefeiring for dem. Jeg syns det nå likevel er litt trist at han velger å feire julen alene, selv om han sier at det skal gå greit med å gjøre klart pinnekjøttet, rydde og re opp på gjesterommet. Så dermed så ønsker jeg å tilbringe julaften med han så han heller kan ta to drammer med oss, enn å ta to drammer alene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg får mitt ønske oppfylt i år også og skal tilbringe julen sammen med familien. Det er noe eget når du putter ungene til sengs og du ser hvor spente de er. Minstemann er så spent at han nesten ikke klarer å sovne.Det er noe magisk med julen og blikket på en treåring når han gnikker søvnen ut av øynene og stirrer på et glitrende juletre med halvåpen munn :) Kongerøykelse, julemusikk og knitrende peis samt åpning av julestrømpe... Nå er det Tre nøtter til Askepott som er en tradisjon som vi må få med oss. Om et par timer er det på tide å sette på julemiddagen så de duftene får spre seg rundt i huset. Etter middagen er ferdig står julegaveåpning for tur, der ungene tripper så spent på hva de får. Julegodter, kaker og klementiner er også fast tilbehør som skal nytes i store mengder på julaften. Ser frem til denne dagen og ønsker dere alle en fredfylt velsignet jul!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg kunne feire jul med mine foreldre i år.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er sammen med familien, kona og guttene. I år får vi også besøk av alle besteforelder, så det blir en veldig koselig kveld.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å tilbringe julaften på ryggen til reinsdyret chet i filmen Santa Clause 2. Har du ikke sett filmen? Se den. Har du sett den så vil du skjønne hvorfor.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har hatt mange fine julaftener gjenom tiden så jeg har lyst å være med å gi mat og lage en fin jul for de hjemløse ett år i nærmeste frwmtid :-)

Men i år blir det feiring hjemme hos foreldrene til min samboer :-)

God jul folkens :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Familien min, min elskede mann, mine 3 vakre barn, den kjære mamman min og søsknene mine med sine medlemmer.

Har leilighet på 70 kvadrat så vi bruker være oss 5 og ha mamma da. SÅ sprer jeg søsknene mine med mann og barn på 1. og 2. dag =)sammen med svigerfamilien min.

Nå står ribba i ovnen og eldstedatra kommer snart hit, hun har flyttet i egen leilighet i år pga studiene så det blir stas å få henne hjem igjen på pikerommet.

Ønsker alle en riktig GOOOD JUL =) Og ett strålende GODT NYTTÅR

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er familien som er de viktigste i jula, og de jeg helst vil feire jula med.

Men for konkurransens skyld, kunne jeg godt tenke meg å spise ribba med verdens ledere, inkl. Barack obama og Jens Stoltenberg. Bare for å tifredstille nysgjerrigheten min hva konspirasjonsteorier angår.

Musikken under maten kunne godt ha vært liveshow med Elvis Presley:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kunne ikke tenkt meg å tilbringe julen med noen andre enn familien. Dette er den mest hellige tradisjonen i vår familie. Oppmøte er obligatorisk kan du si. Sist år var et familiemedlem borte, og du merker fort det tomrommet som oppstår, det blir ikke helt den samme julen vi alle er vant til. I år derimot er vi fulltallig og alt er på sin plass for å skape den rette stemningen, samt et par nye medlemmer. Jo fler, jo bedre.

God Jul ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bortsett i fra de jeg allerede feirer jul med kunne jeg også tenke meg å feire med alle andre jeg er ekstra glad i. Alle har det ekstra bra i år siden to av våre har kjempet seg gjennom hver sin livstruende diagnose og blitt erklært friske, så hvor de befinner seg akkurat i kveld er absolutt underordnet.

Men i tillegg til disse kunne jeg godt tenkt med å feire julen med en fabelaktig kokk som kunne ordne all maten for oss. Og en eller annen med rydde og vaskemani så denne bivirkningen av julen kunne gå av seg selv. Ellers er alt perfekt. Dessuten kommer nissen snart.

Egentlig burde jeg kanskje stikke innom min gamle klasseforstander å slå noen utskrifter fra ITpros julenøtter i bordet. Jeg har nemmelig brukt mere tid og krefter på disse nøttene enn jeg noen gang ofret på leksene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har hatt mine to eldre brødre, min lillesøster og min mor rundt meg idag, og jeg kunne helt ærlig ikke si at jeg manglet noe. Derfor trodde jeg at jeg hadde oppskriften på hvem man trenger for å få en komplett julaften. Men når jeg tenkte meg om kom jeg på en liiiten ting. Det var nemlig resten av familien min som av diverse grunner fortsatt bor i Afghanistan. Det inkluderer min far, min eldste søster og hennes 7 barn. Mine 6 fettere, og 13 kusiner og deres ca 65 unger. I tillegg har jeg en del onkler og tanter som regjerer øverst på denne næringskjeden! Jeg vil ikke begynne og ta for meg mine slektninger som er spredt rundt i Europa. De har det ganske godt i forhold til mine slektninger i Afghanistan, og det er dem mine tanker går til ikveld! Dette er ikke noe påfunn, det er faktisk helt sant! Jeg har brukt tid på å rådføre meg med min mor og eldste bror, for å få nogen lunde klare tall på dette, så det ikke blir noe tull!

Dermed håper jeg at de skal kunne være med meg neste år når jeg feirer jul, og jeg vil takke itpro for en uforglemmelig juleoppkjøring uten like. GOD JUL! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva skjer med den lenge annonserte byttetråden, a? Det re ikke nødvendigvis det at jeg har så mye jeg skulle hatt i setdet for dte jeg har, men mer det at jeg vant dobbelt opp av en del ting, og dermed godt kan "Kvitte" meg med det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei Bakklandia, og beklager denne glippen fra vår side.

Vi har rett og slett ikke fått ut noen byttetråd på forumet.

Dersom dette er ønskelig så sender du meg bare en E-post (alexander AT itpro.no) så ordner vi dette :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive