[LØST] Er dette en grei PC?

5 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hva slags PC-bruker duger denne PC'en til?

Ser det eneste er at disken er en 5400-spinner. Men, her kan man vel kjøpe en SSD eller en 7200-spinner av ett eller annet skalg...

Kan den klare BF3 med ok grafikk-settings, slik som den står? Dog blir den vel kun brukt til Facebook-spill og youtube-filmer... Men, tåler den de nyere spillene?

http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/ASM3970228/acer-aspire-m-stasjonar-pc-am3970_hhttp://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/ASM3970228/acer-aspire-m-stasjonar-pc-am3970_h

Setter veldig pris på svar. :)

Endret av Yoda75_2
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei, den tåler ikke nyere spill. Enkelt og greit.

Forventet ytelse i BF3 er litt under 10 FPS (altså en sakte bildefremvisning-ytelse).

Om du skrur av alt som heter grafikk og grafiske ting, så klarer du nok å få spillet til å bli nesten bittelitt spillbart (under stor tvil, og krever at du er særdeles lite kravstor til hakking). For det vil nok hakke kraftig, og til tider bli fullstendig uspillbart. MEN du vil kanskje få til et par kills i mindre krevense situasjoner. Å si at ytelsen er OK synes jeg er litt flaut på Elkjøp sine vegne, men igjen, det kan jo hende noen er ekstremt ukritiske til ytelse og grafikk.

Den eksepsjonelt dårlige spillytelsen kommer av et billig skjermkort, noe som gjelder alle stasjonære PCer til Elkjøp mer eller mindre. Elkjøp satser i hovedsak ikke på gamere. Forståelig nok, da denne gruppen som regel bare handler på nettbutikker uansett, og forventer litt annet enn Ola Nordmann.

MEN, PCen har faktisk et dedikert skjermkort, og gjør den i stand til å effektivt booste opp ytelsen i nettleseren og ved filmavspilling etc. I tillegg så har den en veldig kraftig prosessor, og masse RAM, som gjør den meget godt egnet til alt fra film/bilde-redigering, filmavspilling og generelt en godt fungerende multimediastasjon. Enklere spill vil også gå strøkent. :)

Harddisken er nok helt grei. 5400RPM er ikke så altfor uvanlig i disse tider faktisk. Størrelsen gjør at dataene sitter MYE tettere, og ytelsen vil nok være på høyde med eldre 7200RPM disker. Uansett, med så kraftig prosessor, og så mye minne, så ville nok en SSD vært alfa-omega for en slik PC. :)

For å i det hele tatt komme i nærheten til en SSD så måtte jo harddiskene kjørt med sikkert godt over 100 000 RPM.

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Helt spot-on! Akkurat et slikt svar jeg var ute etter! Dog trodde jeg at GPU'en var litt kraftigere, enn Andrull's forklaring. :blush: Men, da er jo den saken grei. Fortsatt en riktig God Jul!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Må bare si at han kompisen min som vurderte denne PC'en, har nå kjøpt en. Han er KANON-fornøyd. Spiller 1080p på youtube uten problemer. Fungere helt supert på sånne småspill på nettet og sånt. Utrolig lavt viftestøy også.

Nå har vi ikke prøvd no heftigere spill, men til dems bruk duger denne i årevis. :)

Endret av Yoda75_2
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Er faktisk enig med andrull, så skal man spille senere crysis 2 eller battlefield 3 med 3d briller så vil det nok gå dårlig. Også bytte av skjermkort vil nok by på utfordring siden strømforsyningene pleier ikke å være av noe særlig god kvalitet her. Så dette bør vurderes med åpenkjøp tidlig som mulig.

Angående harddisken er den neppe noe særlig så var jeg han ville jeg minstefall gått for SSD disk som hovedharddisk, eventuelt valgt raskere harddisk til spilling.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive