20. julenøtt 2011

18 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Alt skal inn på nett og det er ikke måte på hva vi skal måtte lide oss gjennom av statusoppdateringer. "Hunden badet for første gang i dag", eller et random bilde av en middag. Naboen sin bil i alle vinkler - helst de nye lyktene. Nei, det eneste jeg ikke har kommet over på Facebook enda er en person - ham ønsker jeg å finne i dagens nøtt!

Les mer

Endret av ITpro.no
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er godt mulig at han befinner seg på Facebook han også, etter at jeg har gjort noen raske søk på de forskjellige Alias denne godslige karen bruker, så finner jeg:

Julenissen

Santa Claus

Kris Kringle

Joulupukki

Jultomten

papai noel

viejo pascuero

julemanden

père noël

jolasveinn

babbo natale

santa kurousu

sinterklaas

father christmas

weihnachtsmann

Alle er på facebook, men om det er den ekte eller om det er nok en "Madonna", "Kerry King", "John Bon Jovi" eller lignende vites ikke, det jeg kan si er at det er i alle fall veldig mange som utgir seg for å være den ekte nissen plassert på Facebook.

Jeg finner ikke den Kinesiske julenissen "dun che lao ren" heller ikke den Østeriske julenissen "chriskind" er å finne på Facebook .. kan det tenkes at det er en av disse som er den ekte julenissen?

Hvis så er tilfelle er ikke den ekte julenissen på Facebook, men skulle han formodentlig være en av de andre nevnte så er muligheten faktisk stor for at han sitter ved PC sin og humrer over rare merkelige ting som blir skrevet... kan jo faktisk være at han også er på Google+, Twitter eller andre sosiale medier som måtte finnes ute i den jungelen på Internet.. Vil tro at har han konto på en så har han vel konto på alle..

hmmm, eller kanskje det er noen som vurderer det som blir skrevet her som er den ekte julenissen??

jeg får vel ta en reprise av et tidligere svar jeg avga i år:

Vem vet, inte du

vem vet. inte jag

vi vet ingenting nu

vi vet inget idag

av og til er det bare best å ikke vite noe, det ligger mer spenning i det man ikke vet. Ta for eksempel gaver, det er ingen spenning om man vet hva pakkene inneholder.

så jeg forbeholder meg retten til ikke å vite eller spekulere noe mer rundt dette tema :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Osama bin Laden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja den ekte julenissen er allerede på fjesboka. Men han har gjemt seg bak bildet av mor og far og søster og bror. For det er egentlig alle disse som er de ekte julenissene, de som kommer med gaver og gleder alle i nærmeste familie.

Så hvordan skal man få sendt sine julegaveønsker til denne julenissen da?

Man kan enten poste en kommentar på sin even vegg eller direkte til den man tror vil komme til å løpe og kjøpe det man måtte ønske seg.

Og om man er en liten gutt eller jente som ennå ikke har lov å lage profil på fjesboka, så kan man liste opp ønskene sine når man likevel ber kveldsbønn før leggetid. Man vet jo aldri hvor store ører mamman eller pappan som sitter i stua har. Og Gud i himmelen er heller ikke sen om å svare dem som ber Ham.

Så kanskje det er like godt å droppe fjesboka og bare ta med ønskene i kveldsbønnen? Om ikke julenissen fins, så hører i alle fall Gud bønnene dine :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg håper da for Julenissens egen skyld ikke det. For det første ville han hatt problemer med å bli venn med alle de snille barna i verden. Det andre problemet er om det blir publisert uheldige bilder av Nissen og sette han i et dårlig lys. Nissen skal representere glede og julestemning. Hvis barna får vite om hele privatlivet til Nissen så vil jo hele mystikken rundt han forsvinne.

Ja, nissen har fansider, men ingen bruker på Facebook. Det er av den enkle grunn å forhindre at julestemninga skal bli ødelagt på grunn av Julenissens eget privatliv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nissen hadde Facebook inntil nylig da han fikk "tidslinjen" og noen få ubekvemheter dukket opp. For å si det med andre ord røpte tidslinjen litt (veldig MYE) mer en den burde...

Det ville ikke være anstendig av meg eller riktig mot nissen, om jeg fortalte dere hva som dukket opp så la oss ikke prate mer om det. Men det var i hvert fall nok til at nissen måtte avregistrere seg på Facebook for en stund...

Når han kommer tilbake eller hvis han i det hele tatt kommer tilbake vet jeg ikke, uansett er ikke den originale nissen på Facebook lengre. Jeg ser «Jarjo» påpeker at nissen går under forskjellige alias og det er nok godt mulig, men uansett vil du ikke lengre finne original profilen til Julenissen.

Så Julenissen har ikke profil på Facebook i skrivende øyeblikk…

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som svar på dette må jeg bare påpeke at det er jo en selvfølge at julenissen befinner seg på facebook. Med alle de daglige status-updates og bilder som legges ut er det mindre tidkrevende for julenissen å holde seg oppdatert på facebook. Han har nok også utviklet seg til å bli verdens beste hacker, slik at han kan se alle profilene som finnes. Dermed har han noe å holde på med resten av året, men i motsetning til alle som har facebook på i arbeidstiden, er dette en del av jobben hans i nedtellingen mot julaften!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selvfølgelig er julenissen på facebook, det gjør jo arbeidet med å finne ut hvem som har vert snill i år mye enklere. I tillegg er det en enkel måte å opprettholde kontakt med alle kollegaene.

>

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

You probably thought Julenissen was alive,

And Father Christmas was alive,

and Kris Kringle was alive.

NO, they're not ... They're dead.

They've been taxidermized by Chuck Testa.

He specialize in the most life-like dead Santas anywhere.

Period.

Look at Father Christmas is riding his sleigh!

Nope, it's just Chuck Testa.

Oh no! Kris Kringle's in my bed!

Nope! Chuck Testa.

There's a Santa feeding on milk and coockies

Nope, Chuck Testa.

Did that Julenisse just order a drink?

Nope, Chuck Testa!

You probably thought Santa's facebook was alive,

And he's writing on his wall,

and he's spreding joy to his friends.

NO, he's not ... He's dead.

and he's been faceraped by Chuck Testa.

He specialize in the most life-like Santa-facerapings anywhere.

Period.

Look, Father Christmas just added me as a friend!

Nope, it's just Chuck Testa.

Oh no! Kris Kringle's spamming my wall!

Nope! Chuck Testa.

There's a Santa inviting me to an event?.

Nope, Chuck Testa.

Did Julenisse just hit the like button?

Nope, Chuck Testa!

So if you thought Santa Claus/Julenissen was on facebook, I got bad news for you...

..it's just

!!! Endret av Mendelejev
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Han er nok garantert på facebook han også. Så man bør vel være forsiktig med hva man skriver hvis man ikke skal komme på slem lista. Globalt økende digitalisering fører vel til at julegavene blir sendt ut ved å trykke like og send etterhvert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg tror nok nissen er på face ja, som andre tidligere hr påpekt trenger han å holde seg oppdatert på hvem som har gjort hva i løpet av året. Og derfor tror jeg at tidslinjen også er et påfunn fra nissens side som han har forhandlet seg frem til med Mark Zuckerberg for å få bedre oversikt over barnas handlinger! tidslinjen gjør både face mer populært, og "hipt" om du vil (den bringer ihvertfall inn litt variasjon i en litt større skala enn om bare "dislike" knappen kom), også hjelper den som sagt nissen ed å "holde styr på unga". Men ja, jeg tror også at nissen har flere samarbeidspartnere som hjelper han med jobben sin på face. De kan være hvem som helst, uten at jeg og du vet det. Det kan være faren min eller din for den saks skyld. De går rundt i sivilklær, og går under vanlige norske navn (de norske hjelperne ihvertfall) og er ikke mye aktive på face. Poster et og annet en gang i blant, men ellers så jobber de med overvåking på face. Nissen får nok bare den avsluttende lista over hvilket pakker, som skal hvor og til hvem. Forarbeidet blir gjort av medhjelperne.

Man skal være veldig paranoid for å kunne finne ut hvem som jobber for nissen, og hvilket profil som virkelig tilhører nissen, for den verden vi bor i idag, er det vanskelig å vite noe sikkert om...inkludert nissen! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nissen er nok så sofistikert innen it.

Han bruker boter som adder venner i bøtter og spann og så tar de opp hvem som har vært snill og hvem som ikke har.

Nesten som andre hackere bruker facebook.

Men han bruer denne teknikken slik at han får en grov skisse i programmet han har programert om hvem som har vært snill og hvem som ikke har.

Deretter går han over og ser på den gameldagse måten :)

Så mitt svar er nei han har ikke det da folk kan oppdage han, men han bruker facebook til å grovt regne ut hvem som skal få gave :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Julenissen er ikke på facebook, nei, skulle han gjort det hadde han brukt for mye tid der slik som alle vi andre. Han har nok for mye annet å gjøre, hadde han sittet på facebook hadde vi risikert å fått en forsinket jul...

på en annen side så er han kanskje på facebook alikevel, jeg har jo selv vært julenisse for familien to ganger ettersom vi bytter på for å ikke avsløre hvem :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Julenissen på Fb. må jo være Idar Vollvik og Ludo Mobil, tidenes enkleste spørsmål og den nest beste kalenderen ever:)

Gode premier har de også....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Julenissen står ved sine tradisjoner og metoder. Han har helt fint klart å finne snille og slemme barn de siste 100 årene uten noe form for teknologiske duppeditter o.l. Han bare vet ved å titte på huset slik som lærlingen hans chuck norris finner den informasjonen han trenger ved å stirre på omslaget av en bok.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvordan i allverden skulle Nissen kunne være på facebook!?

Det er jo ikke dekning av noe slag der han bor. Ikke mobildekning engang. All komunikasjon, alle snillhetsvurderinger og ønskelisteregistrering foregår kun ved hjelp av nisseri. Hvorfor i allverden skal Nissen bytte ut noe som har fungert utmerket i årtusner med noe så upraktisk som facebook (eller fjøsbokk som nissen uttaler det).

Og jeg følger Nissens eksempel og er heller ikke på facebook.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nissen har gjennom tidene gjennomgått flere forandringer. Helt fra den tyske storhetstiden som St. Niclas og nå som St. Claus. Det siste forsøket er å gå under navnet St. zuckerberg. Det er nissen som er facebook. Dette beviset er rimelig fastspikret etter at det nå i disse juletider ble oppdaget at Facebook samler inn coockies fra alle sine brukere for så å foredle disse søte verdifulle cookiene til penger for driften av Facebook (og noen som han gjemmer selv for å spise til lunken melk).

Facebook er som på som kjent et utstrakt verktøy for å systematisk overvåke alle barn (og voksne) i hele den vide verden. Selv de som ikke er på Facebook logges likevel på facebook gjennom sine trofaste venner som laster opp bilder og tagger dem.

Er det ikke fantastisk? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selvsagt er den ekte julenissen på facebook!

Han er også på twitter og sitter og snoker rundt for å se om folk oppføreer seg som det hør og bør.

Alle dine ord og setninger blr lagt i DLD`hans og får du elendige gaver så har du kanskje noen svin på skogen for å si det sånn

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive