[LØST] Budsjett gamer 6k

12 innlegg i emnet

Skrevet

Over jul skal broren min bestille "gaming" pc som jeg skal bygge for han, men siden budsjettet er så lavt klarer jeg ikke å komme fram til hva som gir best spillytelse :unsure:

Ønsker/Krav:

• Maks pris: 6 000 kr. inkl. OS
  • Maksimal spillytelse for prisen
  • Alt skal bestilles på komplett.no
  • Kabinett skal være Fractal Design Arc Mini (maskina flyttes hver uke)

Han trenger ikke SSD, mer enn 4 GB ram trengs ikke ettersom maskina kommer til å oppgraderes etter behov ca. hvert halvår...

Lykke til dere som kan litt ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kanskje:

XFX Radeon HD 6950 1GB GDDR5 -Demo

"Dual Fan", PCI-Express 2.1, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort, 800MHz

Intel Core i5-2500K Processor

Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed w/fan

Resten så billig som mulig,

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

sliter dessverre med å få det under 6 000,- :blush: tenkte det samme først jeg også, men hva bør kuttes ned på da, husk at det eneste som er viktig er spillytelse

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kutt på prosessoren. Alternativt så går du et hakk ned på skjermkort, altså GTX 560 Ti.

Prøv å se om du klarer det med prosessoren til den billigste 4 kjerneren til 1155 du finner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg ville ventet med skjermkort i så fall, hvis det var alternativet, riktignok er intel skjermkort for Intel Core i5-2500K muligens dårlig per dags dato, men på annen side så er det dårlig invistering å kjøpe skjermkort nå med mindre man kan gjøre bvare kupp eller kjøpe brukt.

Om det ikke har blitt endret kommet ATI med nye skjermkort i 7000 serien, http://en.wikipedia.org/wiki/Southern_Islands_%28GPU_family%29 så det kan være verdt å vente på.

nvidia kommer vel i sommerferien en plass.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kjenner til AMD 7xxx serien, men dette skal bestilles i romjulen, han trenger maskinen fortest mulig og oppgradering kommer til å skje i mai

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

AMD A8-3870K som bruker FM1 platformen gir jo mye for pengene, av innebygd skjermkort (Radeon HD 6550D) er jo det langt bedre en intel skjermkort.

Som betyr du da kan vente litt med skjermkort kjøp.

Ellers er jeg enig med andrull, hør med komplett hva den beste pakkeprisen de kan tilby til 6000. Men jeg syns å kjøpe en billig prosessor nå for spilling (Uten amd) riktignok er 4 kjerner fremdeles litt unødvendig i spill, 3870K trekker en del strøm fra før av sammenlignet med ytelsen. Men amd gir nok mere for pengene her.

Med tiden vil i5-3550 erstatte i5 2500 serien, så du kan jo prøve å høre om komplett er litt greie. Det sies per dags dato at prisen vil omtrent bli den samme, så jeg ville ventet med intel i vertfall.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vet det begynner å bli gammelt men hvordan er Phenom II X4 prosessorene??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ser kun grunn for å kjøpe AMD Phenom II X6 1100T Black Edition eller Phenom II X4 965 125W Black Edition hvis man har hovedkort fra før av, men ellers er disse gamle, bør heller gå på bruktmarkedet i så fall.

AMD A8-3870K tar over budsjett prosessorene, sånn sett er det kun de råeste over som er verdt å vurdere av amd, riktignok har disse høy strømbruk/varme, men gir jo brukbar ytelse.

Bulldozeren er en fiasko, sånn sett er prisen høy og ikke verdt det en gang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg står fast det jeg sa, riktignok finnes det noe bedre skjermkort PCI-E og prosessorer på AM3, men det vil snart falle ut, og FM1 er muligens mere fremtidrettet.

Har du muligens tenkt å overklokke ville jeg vurdert

AMD Phenom II X6 1075T

Socket-AM3, Six Core, 3,0GHZ/3,5GHz Turbo, 9MB, 125W, Boxed, den trekker en del strøm, men da får man mye mere for pengene. Men etterpå prosessoren er utdatert eller redusert etter overklokking er det over på noe annet.

Selvsagt nekter jeg ikke på at sokkel 1155 er bedre, men i det budsjettet her må det gå ut over skjermkortet.

ASUS F1A55-V, Socket-FM1

ATX, A55, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16,CFX,SATA 6Gb/s, USB3.0, VGA, DVI, HDMI, EFI

AMD A-Series A8-3870K

Socket- FM1, Quad Core, 3Ghz, 100W, 4MB, Radeon HD6550D, GPU = 600MHz

Disse delene er jo ikke helt elendige for spilling, man vil nok klare mere med ekstern skjermkort (PCI-E) senere tid, som jeg mener er bedre kjøp i dag.

Radeon HD6550D er etter hva jeg kjenner til det beste "Onboard" skjermkortene man kan få tak i som jeg vet om, de klarer blueray avspilling og spill stort sett, riktignok er et HD 6670 skjermkort langt bedre, men sammenlignet med mye annet kan de gå hvis skjermen er 1440x900 oppløsning.

MSI 880GMA-E55 ville jeg styrt unna, kan være brukbar, men jeg er kritisk til den er noe godt kjøp, asus hovedkort pleier å være bedre.

HD6850 skjermkort ville jeg ventet til over nytt år, er nok januar salg på komplett, så muligens du kan få ATI HD6950 til ca samme pris.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

er ikke jeg som skal ha maskina, men den mindre datakyndige broren min, han vil bestille alt nå, FM1 føler jeg at blir veldig lavbudsjett (pinglete), vet ikke om dette stemmer, men det er mine tanker om det, blir vel denne listen da: http://www.komplett....9C-3B94AF5B281F

nå rikker jeg meg ikke på grafikk eller prosessorfronten hvis du ikke har bedre forslag til samme pris på nåværende tidspunkt

Endret av Plexim
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive