19. julenøtt 2011

18 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Julen er en feiring av Jesus fødsel, altså rett og slett en bursdagsfeiring hvor alle får pakker. Er ikke det fantastisk fint? Tenk om alle bursdager var slikt? Da ville i allefall handelsstanden vært søkkrik og alle forbrukere raka blakk. Vi søker alternativer.

Les mer

Endret av ITpro.no
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg liker ikke reklame vanligvis men når Coca Cola sin jule reklame kommer inn på TVen min så er det som en slags "magi" som kommer gjennom meg og jeg blir forvandlet fra grinchen til en 7 åring med alle forhåpninger julen bringer.

Og jeg tøyser ikke, jeg har altid hatt en smule mistanke om at julenissen står bak reklamen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Godt julehumør.

For å komme i godt julehumå må det være masse snø og ikke regne og blåse slik det har gjort i år.

Et must er å se the julekalender selv om den ikke sendes på tv.

Lillejulaften skal brukes til å se film fra morgen til kveld ellers blir det bare en vanlig dag.

En også viktig del er julenøtter!

Hvis ikke hodet kan brukes på ITpro sine nøtter i julestresset løper hodet snart fra meg i svingene på dem jeg mangler gave til.

Er enig med BjornarD om at Coca Cola sin julereklame er viktig å få med seg :)

Men den skikkelige julestemningen kommer ikke før lukten av pinnekjøttet kommer på julaften og huset er ferdig julepynta.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En bra julemiks på øret, julehefter å lese, en kopp gløgg for tørsten, god julemat for magen, og ikke forglemme et miks av ITPros juletemaer fra mandagsveggen som bakgrunn på PC-skjermen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Julehumøret kommer når de fleste pakkene er kjøpt inn, ribba er i kjøleskapet, kort er skrevet på gamledagse måten, og det begynner å komme kort tilbake på den gamledagse måten.

Julesanger og gudstjenester og julekonserter er ett must for de som ikke helt har kommet inn i rett humør enda =))

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ITpros julenøtter får meg i godt julehumør!

Dette svaret var så opplagt at jeg nok må begrunne det med at det er fordi julenøttene til ITpro er herlige nettopp fordi de ikke er fokusert på reklame eller å få deg til å kjøpe mer eller komme innom butikken. De er heller en trivelig avkobling fra julemaset med noe man kan gruble litt på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Snø, lav sol, fantastisk natur, venner, bygdefest, pinnekjøtt og twist.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har forsøkt forsøkt det aller meste for å komme i julestemning: Påskeegg, påskemarsipan, sommerkoteletter på grillen, jordbærplukking, utepils og St.Hansbål, men ingenting av dette synes å ha noen som helst effekt.

Det eneste som kan bringe meg i julestemning er en kombinassjon av god mat, godt drikke, pyntet hus, gaver, musikk tilhørende årstiden, klassiske filmer på TV og steinharde nøtter på internett. Kort sagt kan man si at det som får meg i julestemning er Julen.

(...og Julen for meg kommer ikke før jeg har hørt "The Pogues - Farytale of New York" minst en gang på radio'n)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg får julefølelsen:

Når jeg ser ut vinduet og landskapet rundt er dekket med hvit snø, trær som sliter med å bære vekten av snøen som ligger tungt der det en gang var grønne frodige blader.

Snøen ligger som et tungt teppe og gir en lys farge på fjell og mark.

Det er noe uskyldig og lekent med dette krystalliserte vannet.

Når jeg hører lyden av plogen på en bil som kjører forbi på kveldstid og rydder opp i dagens snø nedfall, en eller annen i nærheten går med snøskuffe, den gjenkjennelige lyden av metall mot asfalt.

Det er noe uskyldig og lekent med denne lyden.

Når siste gaven er handlet og pakket inn.

Når den siste navnelappen er skrevet og plassert på den rette julegaven.

Når man kan lene seg rolig tilbake i stolen og kjenne roen komme over seg, den deilige fredelige roen man får etter å ha vært stresset over lengre tid, følelsen av ro og stillhet inni seg.

Det er noe uskyldig og lekent med denne roen.

Når juletreet er kommet opp og blitt pyntet med juledekorasjoner i alle former og farger.

Når det ligger stabler med pakker under juletreet.

Når lukten av god mat siver inn i nesen og spyttet former seg til vann og ligger seg under tungen.

når følelsen av stillhet og familienærhet kommer krypende inn over meg.

Da er det jul.

Det er en uskyldig og barnslig god-følelse med jul, en følelse som sitter langt inne, en følelse som har vært der siden den første julen man feiret, denne følelsen kommer frem når tiden er inne for det, og det er den beste følelsen jeg vet om.

Det handler om venner, om familie og dyrene vi har.

Det handler om nærhet og gleden man får av å se andre bli glad for noe man har kjøpt til dem.

Det handler om å gi, ikke nødvendigvis gaver.. men gi en følelse tilbake til dem man har rundt seg, en følelse av å være elsket.

Da er det jul.

Det gode julehumøret har jeg hele året, det er ikke noe typisk humør som skiller seg ut i forhold til årstider eller høytider, humøret er bare der alltid, akkurat slik det skal være. Smil til verden og verden smiler til deg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Snø på lille juleaften, lukten av røykt pinnekjøtt, ny pyntet også..... en linje akevitt (men husk barna, det går an å ta en og to men da er det....) Det er barnas dag... og de voksne. Det å se barnas øyner hvor de glitrer av forventing. Konjakken tar vi etter barna har lagt seg.

God Jul!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

EKSAMENSFEST! Ingen tvil der. Når du har slitt deg gjennom nok et semester på skolebenken, er det lite annet som får deg i bedre stemning. Den siste måneden har jeg sittet fengsla til pulten med ene læreboka etter den andre hvor fritid ligger fjernt i minnet. Men i dag er endelig tørketida over. Nå er det på tide å bli frodig igjen som kompisen min sa tidligere i dag. Labspriten ble påbegynt etter første foten ut av eksamenslokalet. En middag på Egon med 7 kompiser høres ikke feil ut når semesterslutt skal feires for 8 fattige studenter. Nå har jeg akkurat kommet hjem og kvelden farer videre på vors får klassa møtes ute på byen. Dette er hva som virkelig byr på julehumør for meg. Nå kan jeg endelig ta ferie med god samvittighet. Det skal bli godt med jul nå! Så lenge jeg slipper hangovern i morra. God jul folkens!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Å komme i godt julehumør gjør jeg ved å, på lille julaften, pynte treet, spise et godt måltid sammen med familien mens vi ser grevinnen og hovmesteren som vanlig mens jeg vet at neste dag kan jeg stille i nattabukse sent utpå morgenen med dyna over meg nede i sofaen for å se julefilmene gjennom hele dagen. Og så må man ikke glemme de teite, halvbrisne julenissene min mor har plassert rundt i huset, i tillegg til alt annet vinduspynt. Å se hunden ta å snuse nysgjerrig på den store fjøsnissen som er så vel plassert i trappa, for så å finne ut at den er livsfarlig (gang etter gang) og gå i en stor halvsirkel rundt den (hvilket innebærer å ta en runde rundt datastolen i motsatt side av rommet) ja DET topper virkelig det hele. Julehumøret er på vei!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det mye som får meg i julehumør men det er spesielt en hendelse som regjerer. Og jeg skal nå dele denne hendelsen med dere…

Det som får meg aller, aller mest i julehumør i denne flotte julehøytiden må være når jeg, mamma og mine to yngre søstre setter opp juletreet og pynter det med alt julen har å by på. Det er en kjærlig tradisjon og når vi er ferdig kan jeg virkelig nyte synet av noe flott og vakkert. Nemlig det ferdig pynta juletreet våres, som vi alle har vært så flinke med å sette opp. Vi har alle bidratt med noe og nærmest gitt treet en del av vår personlighet. Jeg satt på lysene, mamma julekulene, min eldste søster, sukkertøyet og den yngste av mine søstre, julestjerna. Når gavene legges under juletreet går i hvert fall mitt julehumør til topps, bedre blir det ikke…

Hva får jeg i julehumør, Herr. Nøttegeneral? Å lese julenøttene her på ITpro?

God Jul, ikke lenge til nå… :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg jobber på barneskole og det anbefales hvis man ville sveve på julestemning hele desember. Der tennes det lys og gåes lucia, det serveres grøt og bakes pepperkaker.

Mangler julestemningen, besøk en barneskole nær deg!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal ikke mer til enn snøen som daler ned og dekker landskapet hvitt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når julebrusen kommer i butikkene merker jeg julehumøret begynner å snike seg innpå, og det er egentlig ganske skummelt ettersom butikkene starter salget tidlig november. En annen ting som også får meg i julehumør er når tempraturen begynner å falle, og snøen kommer. Det er ikke jul ut snø. Uansett hvordan julehumøret er før julaften, så blir det alltid kanonbra på julaften. Askepott om morningen, grøt med mandel, dusj og på med dress - og deretter sitte på pinebenken av lukten til pinnekjøtt som damper. Himmelsk. Men nå i løp av de siste årene må jeg faktisk tilstå at ITpros julenøtter også er med på å få meg i julestemning. God jul!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Julelydene! Psst (= Ringnes julebokk eller Macks julebrus blr åpnet), klukk-klukk (=en liten akevitt i juleakevittglasset), spraking og knitring fra peisen, alle lydene utenfra har fått lyddemper på av et hvitt snølag (men ikke for mye, det tar på å måke) og sist men viktigst: lyden av "It's snowing on my piano" av Bugge Wesseltoft. Da glemmer jeg at det ikke er fred på jorden og at jeg heller ikke i år greide å skrive meg til en premie fra ITpro!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sette på julemusikk (Hans Rotmo!), vaske gulv med grønnsåpe som lukter furunål, gå i julegatene, pakke inn julegaver, drikke julebrus, bake/spise julebakst, se julefilmer på tv og sist men ikke minst, løse julenøtter på itpro, DA kommer jeg i julestemning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive