[LØST] Kjøp av minne og HK

5 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

Jeg skaffet meg noen deler brukt for en måneds tid siden. Det gikk greit helt til jeg oppdaterte brikkesettet m diverse andre oppdateringer. Etter det ble det mye blåskjerm og jeg klarer ikke å bruke pc-en. Så nå skal jeg ha et intel chipsett på et nytt hovedkort.

Jeg sitter med en 775 socket intel core 2 quad 8400

Er det noen som vet om disse delene fungerer godt til cpu og om det vil bli stabilt?

minne

HK

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er ingenting som tilsier at systemet skal bli ustabilt med det systemet der.

Det er aldri 100 % sikkert, men noe rundt 99,9 % sikkert at minnebrikkene fungerer knall på hovedkortet. Det er såpass mye tilfeldigheter inne i bildet at det ikke går ann å gjøre anslaget noe mer nøyaktig enn det.

Langt større sannsynelighet er det for at man ødelegger enten minnebrikkene eller hovedkortet selv med feil behandling / montering. Les: Statisk elektrisitet.

Kort sagt. Det skal gå fint det. ;)

Selv om jeg personlig ville gått for et hovedkort som ikke bruker eldgammel teknologi, samt da også en ny prosessor. Joda, dette vil koste deg en tuselapp mer, men da slipper du å kjøpe teknologi som ble utdatert for 3-4 år siden. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er ingenting som tilsier at systemet skal bli ustabilt med det systemet der.

Det er aldri 100 % sikkert, men noe rundt 99,9 % sikkert at minnebrikkene fungerer knall på hovedkortet. Det er såpass mye tilfeldigheter inne i bildet at det ikke går ann å gjøre anslaget noe mer nøyaktig enn det.

Langt større sannsynelighet er det for at man ødelegger enten minnebrikkene eller hovedkortet selv med feil behandling / montering. Les: Statisk elektrisitet.

Kort sagt. Det skal gå fint det. ;)

Selv om jeg personlig ville gått for et hovedkort som ikke bruker eldgammel teknologi, samt da også en ny prosessor. Joda, dette vil koste deg en tuselapp mer, men da slipper du å kjøpe teknologi som ble utdatert for 3-4 år siden. :)

Takk Andrull.

Hvor mye bedre vil denne pakken yte?

CPU

HK

Minne

Remi

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tja, prosessoren er i budsjettskalaen, og er nok ca 30-40 % kraftigere med alle kjerner i bruk. Ikke noe voldsomt, men altså litt mer effektiv. Mens i vanlige enkeltkjerneoppgaver så vil den nok bli rundt 50 % raskere, da nyere prosessor bruker såkalt Turbo, som øker frekvensen et hakk opp.

Så spørsmålet blir jo da om du ønsker å bruke 700kr, og ikke tjene noe ytelse. Eller 1800kr for å tjene rundt 40 % totalt. I tillegg så får du et noe bedre hovedkort i tillegg. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk Andrull.

Da er delene på vei. 2000 ble det med anti ledning og dvd rom.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive