kjøp av skjermkort, og vannskeligheter i valg.

4 innlegg i emnet

Skrevet

heisann!

har kjøpt ny pc, og trenger ett litt sprekt skjermkort, spiller i hovudsak bf3

jeg kunne selvsagt bare ha kjøpt gtx580 og blitt ferdig med det, men hvordan er amd sine kort?

dei tester jeg leser så blir jeg i alle fall ikke klokere, har amd noen kort som er i samme kategori som gtx570-580

hw jeg har:

intel i5 2500k

asus z68 vpro kort

16gb ram fra kingston

850w psu (tror den greier seg)

2 gtx 560 skal jo i utgangspunktet fungere bedre enn ett 580.

vil jeg få plass på hovudkortet?

jeg har en coolermaster c890 (eller noe i den dur, stor kabinett)

anyway, kom med synspunkter gutter og jenter! high res will come! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Battlefield 3 sluker grafikkminne, noe som er den store akilleshelen til kort som GTX 560 Ti. Spesielt etter oppdateringene så klarer den fint å sluke unna 1,5 GB med minne. Med SLI, så vil du egentlig bare gjøre vondt værre, fordi minnemgenden ikke øker, kun GPU-kraften.

GTX 570 er litt bedre stilt, med 1280 MB, men vil ikke helt komme unna problemet egentlig.

På AMD-siden så har du dog 6950 og 6970 som legger seg mellom GTX 570 og GTX 580 i GPU-kraft, men som kan by på 2 GB med minne, og dermed frir seg fullstendig fra denne begrensningen.

Å gå for to HD 6950 eller to 6970 blir dermed et meget godt valg. To GTX 570, eller to GTX 560 Ti med ekstra minne (over 1GB) vil også få jobben gjort.

Et enkelt GTX 580 er ikke helt uaktuelt, men pris/ytelsen er ikke så altfor god her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

er det noe merker du kan annbefale meg? er lett å sette seg fast på asus. om jeg handler 6950 så kan jeg fks spytte i ny skjerm og gaming mus osv. synest 4000kr er kanskje i overkant mye å legge ut på en ting selv om det er en veldig vital del...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du bør gå for det billigste merket her. Mer eller mindre.

De produserer med omtrendt lik kvalitet, og kretsdesignet står Nvidia for uansett.

Såklart, en HD 6970 gir jo godt med ytelse det også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive