11. julenøtt 2011

22 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Tall kan gjøre så mangt med mange - men hva gjør de med nissen? Ingen skjulte tips i dagens ingress - her er det ren logikk og matematikk!

Les mer

Endret av ITpro.no
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nissens lykketall må være 25!

Fordi 25. desember sitter nissen i hjemmet sitt på nordpolen og ser fornøyd på alle barna som er minst like fornøyd med gavene de fikk dagen før.

Grunnen til at det må være 25 som er nissens favoritt tall og ikke 24 er fordi at i feks england åpner de gavene tidlig morgen 25. og nissen kan slappe av etter et vel gjennomført år.

Eventuelt er tallet variabelt da antall barn som er i verden endres fra år til år :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tallet er ØRTEN. For det er tallet på alle de gaver han må lage, frakte og overrekke hver jul. Det er også tallet på alle de antall juler han har vært nødt til å forlate koner(ekskoner og nåværende) og unger (han har ørten og nittini)og middag og dra på jobb. Det er også antallet på alle de banneord han har mistet ned i skjegget. Og det er antallet på fremtidige juler han må fortsette før han kan ta ut sin alderpensjon i en alder av ørtenhundre og sekstisyv. Så nissens tall er ØRTEN.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nissens favorittall er 42. Hvorfor? Fordi 42 er svaret på livet, universet og alt. Med andre ord, tallet 42 er hemmligheten bak hvordan Julenissen faktisk kan klare å dele ut gaver til alle verdens barn i løpet av en enkelt natt, hvorfor reinsdyra hans kan fly og hvordan de kan klare å bære vekta av alle pakkene.

Men, hvordan tallet 42 kan forklare alt dette - se, det må du spørre Julenissen om. Det er jo tross alt en hemmlighet!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Historiene og fortellingene florerer, og lenge var det trodd at nissens lykketall var åtte, antall reinsdyr som hans slede dro.

Dette er avkreftet opp til flere ganger etter at nissen er observert med innleide reinsdyr fra Adecco under sin leveranse med materialer til Nordpolen. En annen fortelling beretter at hans favorittall er 2 (to som elsker hverandre og finner sammen), 6 (dagen for hans minnedag i Frankrike), 24 (den europeiske julefeiringen), 25 (den amerikanske julefeiringen), 12 (desembermånedens tall), 1 (januarmåneden) og tallet syv! Syvtallet stammer fra den Russiske julaften som er den syvende januar. Det mest nærliggende å tro for vår del (ettersom dette er noe som har gått igjen i år) er at nissens favorittall er 216.64.209.45

Det som er sannheten, er at nissens favorittall er en godt bevart hemmelighet som kun han selv vet om. Som selv ikke dere i ITpro eller Coca Cola vet om!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da julenissen faktisk er en del av evigheten, noe mange før oss, og veldig mange forhåpenligvis etter oss vil ha glede av må nissen's nesten favoritt tall være ∞! Undelig! For ikke å snakke om de undelige mange gavene han må lage hvert år!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

7.028.301.012

Antall mennesker som lever på jorden akkurat nå, som nissen skal dele ut gaver til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nissens favorittantall er nok til en hver tid det antall snille barn det er i verden fordi det er det antall gaver han får gi (og han liker jo best av alt å gi gaver til snille barn), men dette er jo ikke noe bestemmelig tall. Derfor må hans favorittall være null. Dette fordi han når det er null gaver igjen i sekken kan se på alle de snille barna som pakker opp gavene sine i lykkerus. Job well done!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nissens tall er 26 desember, da er julegavene delt ut verden over og han kan sette seg på stranda med en paraplydrink. Hvem har vel ikke sett han rare tjukke karen i syden som er solbrent og sitter med en drink i hånda?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nissens favoritt tall er π (pi), for det er like uendelig som hans giverglede, dessuten har han god bruk for det nå han skal regne seg frem til åpninger i piper ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Julenissens lykketall er Integer.MAX_VALUE, altså 2^(31)-1.

Jeg gjør en antagelse og sier at julenissen leverer gaver fra kl. 00:00 til 03:00. Rundt år 2000 laget julenissen et program (i Java, såklart), som regnet ut hvor mange pakker han måtte dele ut i løpet av de 3 timene. Han brukte da Integer.MAX_VALUE * 3 (3 timer, tiden han har på å levere alt) som da blir 6 442 450 941 pakker. Han leverte da altså Integer.MAX_VALUE (2^(31)-1) pakker i timen.

Derfor er da julenissens lykketall Integer.MAX_VALUE (2^(31)-1).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det må jo være 66!

For når man blir seks og seksti gjør man jo som man vil, og det må jo være deilig og pensjonere seg fra alt styr med å dele ut julegaver :) EirikJ94@hotmail.com

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nissens favoritt tall er null(0). Hvorfor? Desverre fikk jeg ikke den informasjonen. Alt jeg vet er at mitt favorittall er åtte (8),men jeg kunne aldri klart å forklart hvorfor.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

De aller fleste kjente (og ukjente) personer har som regel et tall de kan knyttes nært opp mot. Et slags favorittall. Hvem kjenner vel ikke til Jack Bauers 24 timer, eller Phileas Foggs 80 dager rundt jorden. Disse personene er på en måte blitt besatt av disse tallene, og man kan vel kunne konkludere med at de har blitt deres favorittall. Jeg er også sikker på at ITpros Nøttegeneral har sitt eget favorittall, men hvilket tall det er vites dessverre ikke på det nåværende tidspunk. (Jeg ville forøvrig ikke blitt overrasket om dette også vil bli avslørt, enten i oppgaveteksten til morgendagens nøtter, eller kanskje det blir en fremtidig julenøtt. Kun generalen vet.). Personlig er det tallet 2 som er min favoritt for tiden; nettopp fordi det er 2 som for øyeblikket er drivkraften min. Men nå er vi ikke her for å snakke om verken mine, Jack Bauers eller Phileas Foggs favoritter. Det var julenissen vi skulle konsentrere oss om.

I likhet med Både Bauer og Fogg, så er også julenissens favorittall knyttet til tid og tidspunk. Denne ene person skal alene frakte gaver rundt til en hel verden på selveste julaften. Ut fra dette kunne man kanskje tro at nissens favoritt skulle være 24 (siden julaften er 24. desember, eller fordi julaften er et døgn på 24 timer). Om du har konkludert med dette, så må jeg dessverre skuffe deg, du tar feil. Like feil har du om du har gjettet på tallet 364, etter antall fridager han har i året.

Julenissens favoritt er og blir 50. Hvordan kommer jeg så fram til dette tallet? Jo, det er ganske enkelt. Julenissen er en hardarbeidende mann, når han først finner det for godt å jobbe. Dessverre for nissen, har han en jobb som er rimelig underbetalt, og derfor har han gått til det skritt å fremforhandle seg en tariffavtale der lønna hans øker med en prosent for hver time han jobber; totalt 50% i året. Dette betyr at lønnen hans øker fra Null til Nada kroner i året.

Hei ... Vent nå litt! Jeg ser du allerede sitter og klør deg i hodet ... Hva? ... 50 timer? ... Julaften har da ikke mer enn 24 timer?

Joda, du har NESTEN korrekt. Julaften varer som kjent for de fleste av oss 24 timer ... i hver enkelt tidssone vel å merke. Men nå finnes det mer enn én tidssone i verden. Grunnen til dette er ikke fordi jorda er rund og snurrer rundt sola, slik vitenskapen alltid har hevdet. Tidssonene ble oppfunnet ene og alene for at nissen skulle få nok tid til å rekke å reise jorden rundt på julaften. Tidssonene betegnes som oftest som Universell Tid UTC (Coordinated Universal Time / Temps Universel Coordonné), og varierer fra UTC+14 til UTC-12.

Første tidssone julenissen avlegger sin visitt i er UTC+14, hvor han starter med å besøke Kiritimati, eller "Christmas Island" som i dette tilfelle muligens er et mer passende navn. Deretter går det slag i slag helt til siste tidssone i stillehavet, UTC-12, endelig går inn i julaftendøgnet 26 timer senere. Når det så endelig er julaften i siste tidssone, har nissen totalt 24timer igjen på seg til å fullføre gaveleveringen, Hvilket vil si at julaften for nissen varer i totalt (ja, du regnet riktig) 50 timer.

50 blir derfor det berømte tallet som nissen stadig jobber for å oppnå, i likhet med våre tidligere nevnte venner som jobbet hardt for å oppnå sine respektive tall 24 og 80, men også i likhet med meg selv som kjemper hardt for å oppnå det som for øyeblikket er min favoritt, nemlig 2.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Julenissen sitt favoritt tall er 80885, hvorfor det er nettopp dette tallet er det få som vet, men vi kan vel alltids tolke hva det kan bety.

Rykter skal ha det til at tallet symboliserer noe nissen liker svært godt. Men jeg tror egentlig ikke det egner seg spesielt godt på disse julenøtter. Men litt hinting kan vel være lov.

Både nissemor og julenissen har nok dette, men det er det nissemor har som nissefar liker aller best. De fleste menn vil finne dette svært attraktivt på kvinner, men få vil like det på menn . Sannsynligvis er nok nissefar også utrustet med to av disse, med tanke på hans kraftige kroppsform og runde mage.

Det er noe man har hele livet sitt, men det finnes i alle slags forskjellige former og fasonger. Ikke egner deg seg godt å pakke inn heller og menn tenker på det omtrent hvert 10 sekund. Det har heller ikke noe særlig med julen å gjøre, men vi er nok alle forskjellige.

Når jeg tenker over saken er det kanskje noe julestemning i det, men dette er nok kun på grunn av nissefars griske behov. Ettersom nissemor ikke er sånn kjempe keen på hele greia har nissefar fått innført sitt eget merke som selge nissemor undertøy, men la oss ikke gå nærmere inn på den saken, eheemmm :S

Ja, da vet dere hva nissens yndlingstall er… Selv ble jeg litt sjokket da jeg fant det ut og jeg er sikker på at det ble du også :o . Om disse rykter stemmer er det helt opp til deg å bestemme, men jeg ønsker dere alle uansett en meget god jul :)

80085

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nissens favoritttall er det imaginære tallet i = SQRT(-1). Det er fordi dette tallet ikke er et reelt tall, men eksisterer likevel, akkurat som nissen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nissens lykketall er det ingen som vet. Det er hemmelig, og om han forteller det til noen vil han ikke være like lykkelig som han er nå. Men om jeg skulle gjette på hva det var, så har jeg to muligheter. Den ene kan være at tallet er 25. Det er fordi da har han gjort jobben sin ferdig med å levere alle gavene til alle barna i verden og kan slappe av igjen.

Det andre tallet kan være antall unger han gir gaver til. Det tror jeg fordi han blir lykkelig av å gi ut gaver, og jo flere jo bedre.

Men hva som egentlig er hans lykketall, det vet han bare selv. Han vil jo at andre skal være lykkelige, men akkurat lykketallet sitt vil han ha for seg selv ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vil si lykketallet til nissen er 25 pga han er ferdig med å dele ut pakkene den 25 desember og kan slappe av resten av jule tida, mens han ser hvor glad han har gjort millioner av barn og voksne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nissens favoritt tall: 1001 altså "ett tusen og en" for dere som skulle finne på og tro at jeg mente en binær kode... hvorfor, det er bare sånn det er.. 1001 natt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nissens favoritttall er et nytt tall hvert år. Dette er fordi det blir forandringer i forholdet mellom antall barn og voksne! Noen kommer i en fase der de gir mer enn de får, mens andre fortsatt får mer enn de gir! enkel matte! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

favorittallet til nissen er 9, for ni-sse, kort og godt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nissens favorittall er såklart 1. Han er best, altså nummer 1. Han har 1 nissekone. Han har 1 Rudolf. Han har 1 hus, julenisseverkstedet. Han drikker 1 julebrus (om gangen).

I tillegg er det lett å huske, når man skal tenke på alle gaver som skal til hvem, og hvor alle barna bor. I tillegg til alt annet av praktiske opplysninger han må huske for å rekke å dele ut alle gavene... :)

Mvh

Bert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive