Prosjekt Slektsforskningsweb - Programmerere søkes

8 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg har drevet en tid med slektsforskning. Har 23.000+ navn i slektstreet mitt, og vokser stadig.

Jeg har konto på www.geni.com og www.myheritage.com

Disse virker rett og slett ikke. www.geni.com ga jeg opp bare etter et par uker, og www.myheritage.com har jeg kjeftet de ansatte opp og ned i mente for total inkompetanse. Jeg lagde tilogmed et visual basic program for å lese ut deres resultatliste for kildesøk. De har en feilmargin på 50%+. Om du har en person Ola Nordmann født i 1800, så kommer forslaget Kari Normann født 1900 som et "godt" alternativ for å være samme person!! Selv barn skjønner at det er feil person. Jeg lagde derfor programmet for å lese websiden og plukke ut det som var interessant. Eks: Ut fra en liste over 3 sider, med 115 resultater, var bare 4 interessante. Mao. veldig stor tidsbesparelse.

De kaller sitt system "Smart Match". Jeg døpte det om til "Plain Stupid Match" i forumet til www.myheritage.com.

Dessuten er det ikke noe alternativ for de som har lyst på sitt slektstre, men orker ikke stria med å finne frem i kirkebøker og andre medier som man kan bruke som kilde.

Jeg vurderer derfor å starte et aksjeselskap med 3-4 programmerere innen mysql/php/java evt. hva som kan være et alternativ for å få til et bedre produkt enn feks. myheritage.

Myheritage.com omsetter for ca 50 MNOK i året. Jeg tror det kan slås med god margin grunnet bedre produktidé som i tillegg til de vanlige slektsforskningsinteresserte også treffer de som ikke gidder slektsforskning men hadde hatt glede av å se sitt eget slektstre.

Noen som kunne tenkt seg å blitt med på et sådant prosjekt?

Vi deler selskapet likt oss i mellom de som evt. blir med.

Endret av mr2i
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bør vel tillegge at jeg har alle planene klare og strukturen klar for et selskap da jeg driver som selstendig næringsdrivende og er medeier i flere selskap.

Har således regnskapsfører og revisor klar.

Jeg har laget algoritmen for treff, struktur på slektstrær, samt hele oppbyggingen klar for webløsningen.

Det trengs altså kun folk med over middels kunnskap i programmering.

Det er også en fordel å kunne bidra med ideer som kan gjøre det ferdige produktet enda bedre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Snedig at det ikke er større interesse i dette...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Interessant prosjekt! Håper du får med deg noen på dette.

Selv har jeg ikke så veldig mye tid til overs, ei heller kompetanse på de tingene du nevner, så vet ikke helt hva jeg kunne ha hjulpet med.

Eneste jeg har kunnskap på er webdesign-deles. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Webdesign-deles?

Jeg har lagt inn forespørselen på 4 forumer som har webdesign og programmering.

Svært liten respons egentlig.

Men forumer er kanskje feil sted å lete etter "kvelds-nerder"? :)

ITPro hadde jeg nok trodd hadde hatt rette klientellet innom.. hehe..

Endret av mr2i
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tror programmeringsbiten er litt for "mye jobb" for folk på generell basis. I tillegg er folk litt skeptiske til å gå inn i samarbeid og eventuelt som medeier i et selskap med personer de ikke kjenner.

Men for å gå direkte i strupen på deg, hva stopper deg i å realisere prosjektet på egenhånd?

Hva konkret trenger du hjelp til?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg er selvlært innen php og mysql. Har ikke den kompetansen til å utvikle noe som er kommersielt av denne størrelsen.

Utover det er jeg egentlig redd for å lage et system som rett og slett må lages en gang til helt på nytt, grunnet "feil" fremgangsmetoder.

Jeg er av den kategorien som mener at de som kan sakene sine, bruker halve tida enn den som må lete seg til løsninger og attpåtil har feil arbeidstruktur.

På samme måte som jeg lar heller et bilverksted til å ta seg av bilen min. Så kan jeg heller konsentrere meg det jeg kan.

Dessuten er det rett og slett for stort prosjekt for 1 enkelt person.

Det jeg hadde håpet på er å fått en til å lage den lokale softwaren, 1 til å lage onlinesystemet og databasestyringen. Selve strukturen til GEDCOM finnes jo allerede ferdig via open source systemet til humo-gen (www.humogen.com). Så datastrukturen er jo klar. Det som er problemet er 2-veiskommunikasjonen mellom plattformene. Der er jeg helt blank.

Og sist og så avgjort ikke minst, jobber jeg med en patentert oppfinnelse innen energibesparing på elektromotorer som tar meste av tiden. Patent pending i 47 land til..

Derfor gir jeg bort det meste av selskapet.

Jeg er rett og slett en "tenker" som har en ny oppfinnelse i uken og trenger folk som har gjennomføringsevne.

Endret av mr2i
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg kommer før eller siden uansett til å gjennomføre dette prosjektet.

Så fort jeg begynner å selge lisenser av patentet mitt, så har jeg økonomien til rett og slett ansette folk og ta all inntekten selv.. Ikke at jeg akkurat kommer til å trenge den da.. men lell... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive