2. julenøtt 2011

49 innlegg i emnet

Skrevet

Hjemme alene! Den får meg i skikkelig julestemnnig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

The Family Stone, det er min favorittjulefilm!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

HOME ALONE!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

"Hjelp det er juleferie" med Chevy Chase blir sett hver jul hos oss som en del av juletradisjonen. Jeg ler ikke like mye hver jul jeg ser filmen, men påfunnene til den familien klarer alltid å sette smil på munnen min. Når Chevy alltid klarer å plage naboene, får besøk av søskenbarnet sitt og mannen hennes, som er dummere enn brød, så ler jeg nesten som aldri før.

"Tre nøtter til askepott" er den andre filmen som fullfører min jul. Selv om jeg aldri har fått meg med hva slags språk skuespillerne snakker og hvor alt er filmet, så blir denne filmen spilt rett før maten blir servert og jeg sitter alltid der i godstolen og ser på mens alle andre stresser med ditt og datt. Filmen jeg ser på er kanskje fra 70-talet og har kanskje en latterlig norsk dubbing, men likevel så ser jeg den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Alene hjemme filmene får meg alltid i godt humør! :)

Kan sjå dei maagen ganga og le lika møkje kvar gong!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

LETT; Askepott + Grevinnen og Hovmesteren!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

A Christmas Carol!! - sandra_h1@hotmail.com

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Alene Hjemme (KUN 1 og 2)

ingen jul uten :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mickey's Christmas Carol! Ingen jul uten:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Beklager så mye, men når jeg har:

- Fri fra jobb, skole, stress, rushtrafikk og søndagskjørere

- Fri tilgang til venner, slekt og familie

- Puddersnø utenfor døra

- Julemat og godis til å mette en romersk hær

- Fri flyt av gløgg og voksenbrus

- En tjukkas som sniker seg rundt på taket og slipper meget brennbare gaver ned i pipa mi;

da bruker jeg faen ikke tiden på å se film. Om jeg må velge blir det derfor: The One Second Film

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den ultimate julefilmen må jo være "Hjelp, det er juleferie" av Chevy Chase.

Å se Clark Griswald sin kamp for å oppfylle en uforglemmelig familiejul er like morsomt år etter år! :))

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Disney's jul

Hjemme alene 1

Tre Nøtter Til Askepott

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

"Tre nøtter til Askepott", det blir ikke jul uten;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For min del trenger jeg ikke å bedrive tiden min til å se på filmer. Jeg liker å se filmene som blir sendt på TV på julaften, og det å komme i julestemning er bedre sendt enn aldri.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den filmen som alltid får meg i skikkelig god julestemning er en tegnefilm som jeg tror gikk på svensk TV ved juletider. Husker ikke helt hvilken dag den gikk på, men det var hvert fall juleferie... :)

Den heter "Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton. Den må sees av dem som ikke har sett den!! Den handler om giverglede, og at man skal være snille mot alle, og ta vare på de som trenger det :)

Litt info om filmen:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sagan_om_Karl-Bertil_Jonssons_julafton

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hjemme alene filmene!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selv om jeg nå runder 24 år er tradisjoner ikke til å unngå. Jeg ser på det samme mølet år etter år. Jeg burde gå lei, fordi det er jo de samme filmene som sendes. Ren propaganda fra barndommen som følger med deg resten av livet. Man har altså vokst opp med at dette er sånn det er, og du har bare å rette deg etter det. Jeg synes ikke akkurat det er så vanvittig rått å se på Askepott, men gjør det allikevel fordi det bringer opp minner fra barndommen da alt bare var fryd og gammen.

Foruten Askepott er jo Grevinnen & Hovmesteren en klassiker jeg uten problemer slenger meg ned i sofaen og bruker kosestunden i jula på. Nå har de slengt den over i farger også, noe jeg ikke synes noe særlig om da jula handler om tradisjoner og er ikke til å kødde med.

Ellers har vi Flåklypa som etter min mening det ikke blir noe jul uten. Om jeg etter X antall timer ikke har fått firkantete øyer svitsjer jeg også innom ´Hjelp, det er juleferie´ og ´Reisen til julestjernen´.

Og til slutt vår egen lille Macgyver jr. i ´Hjemme alene´ (1&2, ikke 3).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg velger å definere mine beste julefilmer som de filmene jeg har sett mest av i jula. Familien setter alltid på litt Harry Potter nå og da, så de filmene er ikke til å unngå (har jo blitt 8 av de nå!). Ellers er det veldig tilfeldig hva som settes på utenom det som allerede vises på TV hvert år. Som oftest går det i Disney som vil si alt fra Pirates of the Carribean til Toy Story til The Black Cauldron. Amerikanske action filmer går det mye ta og, men de er som regel forskjellige fra år til år. Jakten på nyresteinen har også blitt sett opp gjennom årene.

I år kommer vi sikkert til å se en ny film i jula, eller kanskje bare se en vi ikke har sett på på lenge. Det hadde ikke overraska meg om Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back blir årets julefilm for meg. Filmvalget er med andre ord ikke så viktig så lenge den gode stemninga blir minneverdig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tre nøtter til Askepott, Reisen til Julestjernen, Grevinnen og Hovmesteren, En julefortelling, hører julen til. Disneyfilmer :) Litt å ta av og mye er blitt en fin tradisjon...Snekker Andersen og julenissen, en enkel grei tegnefilm som nrk har sendt i maange år , vittig.,,Den gamle norske svarthvit filmen om tanten som stod opp om natten og stjal mat i kjøleskapet, husker ikke hva den

heter..?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har lagt merke til at flere har satt Hjemme Alene, Jakten på Julestjernen, Flåklypa, disneyfilmer, Grevinnen og Hovmesteren osv som sine favorittjulefilmer, og jeg ser forsåvidt den, men personlig begynner jeg å svette litt ekstra nedentil når jeg ser "Santa Claus Conquers The Martians". Dæsken for en film! Den har alt; humor, skuespillerferdigheter og fantastiske kostymer, for å nevne noe. Bare hør hva plottet går ut på: "The Martians" kidnapper julenissen fordi det er ingen på Mars som kan gi barna julegaver. For et plott!

...hæ, ikke overbevist, sier du? Javel, bare på hør hva som er klimakset i filmen! Fordi det må være (ops, spoiler alert!) når Julenissen og to små jordbarn (som også ble kidnappet og tatt med til Mars) klarer å overvinne martianerne ved å gi martianerbarna morsomheter, glede og julejubel! Kan du forestille deg et større høydepunkt i en film?? Jeg kjenner en ubeskrivelig god kribling spre seg i kroppen bare jeg tenker på det!

What? Fremdeles ikke overbevist??? Greit, som de sier, et bilde sier som regel mer enn tusen ord, så ta en titt på coveret da vel:

51P7KCEYRFL._SS500_.jpg

Jepp, se der ja. Du tror meg nå?

Kjempefilm, det der altså :) Uten tvil den julefilmen jeg liker best.

Endret av Bendik
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mitt valg av julefilmer speiler vel hva jeg synes om julen: Grinchen, Nightmare before christmas, den filmen med Scrooge (og jeg skal ikke røpe hvem som får min sympati), Grevinnen og hovmesteren på lillejuleaften er ei fin innledning til jula (da har jeg noen å skåle med!). Det eneste som vil få meg til å trekke på smilebåndet (dersom det enda er litt elastikk i det), er om jeg omsider vant noe fra denne kalenderen. Jul - Bahh.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvert år må jeg se Rockn Roll Wolf. Det er julestemning for meg!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her kunne jeg ramset opp enormt mange, listen er lang og består av flere enn jeg kan telle på fingrene. Likevel velger jeg å kun skrive en: Donald Ducks Juleønsker. Den har vært med meg hver jul på vhs som liten, og i ettertid blitt erstattet med et eksemplar på dvd fordi vhs'en var så slitt. Dessuten, hvem blir vel ikke fylt med juleglede av Mikke, Donald, Pluto, Minni og resten av den sjarmerende gjengen, kombinert med alt det andre som julen hører med? Omtanke, spenning, latter, overraskelser og ikke minst, glede. Itillegg er det noe nostalgisk med det hele, når den ikke er splitter ny, moderne og fancy.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

(ups, var kanskje litt sen..)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive