[LØST] Hjelp til Samsung Galaxy SII + Velg abonnemnet

4 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Jeg skal kjøpe Samsung Galaxy SII, men jeg trenger hjelp til å velge en riktig abonnementet.

Jeg ringer ca 10 minutter per dag og surfe på nett ca 1 time.

Hva synes dere om NetCom Fastpris Medium Mobilen+1 år abonnement koster 5187 kr.

Jeg lurer på om 600 MB i måned, dekker min behov eller hvor mange MB trenger man for ca 1 time surfing per dag?

Håper på hjelp.

:D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

1 time surfing per dag kan fort bli til 50-100mb, okke som. Altså hvis du laster hele forsiden til VG én gang er man oppe i 2-3mb allerede. Men man kan spare inn dette betraktelig ved å bruke Opera sin nettleser som finnes gratis på market.

Jeg ville ha kjøpt mobilen uten binding og heller gått for f.eks Chess sitt 200kr-abonnement. Da har du 500mb/sms/mms/ringeminutter inkludert. Per nå har man også fri bruk fram til april neste år på det abonnementet . https://www.chess.no/abonnement/landingsside/?prodid=442

Hos PS.no koster mobilen 3900kr: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=222198&banid=prisjakt

Med chess sjakk matt i ett år vil det komme på minimum 2400kr og minstepris totalt blir da 6300kr. Men da har du i tillegg fri bruk helt til april, og etter det 500 av alt.

Hvis du klarer å bruke opp det inkluderende i netcoms tilbud vil du fort overstige denne minsteprisen. :)

Jeg kjører på det abonnementet fra chess og har per nå greid å holde meg innenfor grensene mellom kampanjetidene (april-oktober), som er 6mnd.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for svaret ditt, men Netcom har også enn annen abonumment:-

NetCom Fastpris Large

Ubegrenset bruk i 3 mnd! Pris pr mnd. med telefon kun kr. 279. Etter 3 mnd. er pris kr. 589/ mnd, kjøp nå og spar kr. 930. Ring også uten tillegg i hele Norden!Varepris 1,-

Månedspris 279 / 589,-

Minuttpris 0,49 / 1200

SMS 0,49 / 600

MMS 1,99

Data/MB 5,- / 1,2GB

Startpris 0-0,89

Minste totalpris* 6139,- Inkludert mobilen

Chess og NetCom, hvilken av dem foretrekker du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har ikke hatt Netcom tidligere, men Chess bruker Netcom sitt mobilnett så sånn sett har jeg jo erfaring med iallefall det. Og der er jeg fornøyd.

Hadde telenor tidligere, men regningene fra dem var uforståelige og bestandig høyere enn forventet. Hva som kostet der ble jeg aldri klok på ettersom regningen var kryptisk. Med Chess er alt som har kostet penger utover det faste beløpet spesifisert når det en sjelden gang skjer, og lurer man på hvor man ligger an før regningen kommer kan man få en løpende spesifikasjon på forbruket via nettløsningen deres. Alltid full kontroll over forbruket. :)

Ettersom jeg ikke har prøvd Netcom og ut ifra det jeg har lest på netcom sine sider vil jeg uansett foretrekke Chess sitt Sjakk Matt-abonnement. Er uhyre sjeldent at regningene overstiger 200kr/mnd.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive