Antivirus program for android.

13 innlegg i emnet

Skrevet

Hallo.

Leste på forsiden at malware på android har økt med over 400% på et par måneder.

Hvilket antivirus er da det beste?

For har F-Secure på telefonen min som gav meg 1 års gratis sikkerhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Man har vel AVG der også.

Men du får ikke malware sånn helt ut av det blå, altså. Du må fysisk installere en app med malware på, så er du infisert. Du ser det også ved å sjekke hvilke rettigheter appen krever. F.eks om du laster ned et wallpaper, og det krever å kunne sende SMS osv så burde det gå opp en varselslampe! :)

Med mindre du laster ned alt av nye apps ukritisk på market er dette langt ifra nødvendig å installere. Les også kommentarene til appene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja men jeg vil ikke vite hva man har, jeg vil vite hva som er det mest beskyttende og sikreste og mest brukervennlige AV programmet som er til android i dag ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Betal: F-Secure og Kaspersky

Gratis: Zoner AntiVirus Free

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Testa den, men den skanner bare programmer.

F-secure scanner alt på både intern og extern sd (uansett filtype)

Er det noen andre antivirus apps som scanner likt men har flere kjente og skjeldne virus i databasen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Slik jeg har forstått det, så er det ikke "virus" i den forstand at noe plutselig skal angripe telefonen din uten at du fysisk har installert noe som du har gitt den tillatelsen til å skade telefonen. Det fungerer ikke på samme måte som på en PC der f.eks et tekstdokument kan være infisert. Det må altså være en app du har installert som fungerer som malware på telefonen din, så å scanne andre filer er derfor av liten nytte.

Samtidig er det utrolig liten sjanse for at du skal bli infisert av noe på mobilen, så jeg tror du skal sove godt om natta selv om du ikke har AV installert på telefonen også. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg hadde AVG på min gamle HTC Desire.

Da jeg byttet telefon til HTC Sensation, så ga jeg blaffen i antivirus-app.

Hvorfor?

Jeg bruker hodet + sunn fornuft, og klarer på det viset å holde meg unna "virus" og malware :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg hadde AVG på min gamle HTC Desire.

Da jeg byttet telefon til HTC Sensation, så ga jeg blaffen i antivirus-app.

Hvorfor?

Jeg bruker hodet + sunn fornuft, og klarer på det viset å holde meg unna "virus" og malware :)

Helt enig!

Jeg prøver Esets betavare kun av nygjerrighet.

Så lenge man ikke "rooter" eller "jailbreaker" telefoner og ikke installerer apps hodeløst, så tror jeg det er en del som skal til før du blir infisert...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tror ikke faren blir noe større med root/jailbreak. Eller, kommer an på hvilket ROM man installerer selvsagt, men tror et malwareROM ganske fort hadde blit upopulært og ikke fått noe særlig spredning. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det gir jo brukeren anledning til å installere mere skit...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Njæ, ikke noe mer enn du kan i vanlig android, om det er apps du tenker på. :) Forskjellen er at du kan gi appsene root-tilgang om de krever det. Men du må fysisk trykke ja for å gi appene den tilgangen. Å installere apps utenfor market kan du jo uten å ha gjort noe spesielt med telefonen.

Den andre forskjellen er det at du kan skifte ut hele OSet.

Men utfører du operasjonen med å åpne oppstartslasteren, få rottilgang osv, så er du i tillegg en såpass dreven bruker at det å få malware på telefonen er minimal.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive