MCTS 70-680 og MCITP 70-685

4 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

Skal snart ta examen i MCTS 70-680 og MCITP 70-685(som privatist).

Og lurer da hva jobb alternativ som venter på meg ute i verden når dette går i boks. Har også 3 års erfaring innen elektrobransjen der dei siste ca 9 måndene har vert for et lokalt firma som reparerer pc’er og velikehald av server osv.

Har dere forslag til andre sertifiseringer som kan vere lurt å ta for en sikker og god jobb?

Har forholdsvis god erfaring og kunskap om nettverk, men nesten ingenting med programering.

Takker på forhand for alle forslag og tips:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har selv planer om å ta 70-680 og 70-685 i nær fremtid, og mine tanker om andre sertifiseringer som vil gå bra med disse to må vel være de som går på Windows Server.

680/685 er mer rettet mot support og oppsett av systemer, så programmering er ikke noe jeg ville lagt mye tanke på.

Bedrifter som bruker Win 7 kjører mest sannsynelig Windows Server i bakgrunnen, så og få erfaring/sertifiseringer på det i tillegg til de to du nå tar vil styrke deg enda bedre i jobbjakten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sertifiseringene fra Microsoft er ganske enkle, så de er som regel bare krydder på CVen, ikke det som gir det jobb.
Er mer etterspurt med sertifiseringer innen Cisco og Citrix.

Anbefaler å starte med 1. linjesupport som første IT-jobb, det hadde i alle fall jeg sett på som svært positivt om jeg skulle ansette noen. Det andre jeg ville sett på er genuin interesse for faget, utdanning er det minst viktige synes jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei,

De nye Microsoft eksamene er ikke akkurat veldig enkle nei, Microsoft har skiftet fokus på de nye løpene som er med Windows 8 og Windows Server 2012. Det er ingen problem å skaffe seg jobb med bare microsoft sertifiseringer, men som IT-konsulent nevner så er det mer etterspurt med Cisco og Citrix (Som igjen er litt vanskeligere å lese til) Citrix krever at du har noe tyngde innenfor windows server før du hopper ut i det. Cisco krever noe utstyr e.l men er kjempe spennende stoff!

Men det er mest sannsynlig at det blir vanskelig å få noe annen en it-support jobb med det sertifiseringene, men etter dere er ferdig med det kikk videre på hva som intererresere dere!
http://www.microsoft.com/learning/en/us/certification-overview.aspx

M
icrosoft har masse forskjellige temaer hvor man fordype seg, Exchange og Lync er veldig aktuelle ting om dagen. mye kan leses til på egenhånd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive