Har problemer med ny bygd pc, ukontrolerte reboots og bluescreen.

12 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg har akkuratt oppgradert pc`n med nytt hovedkort, ram, prosessor og ssd disk. Problemet er bare at pc rebooter ukontrolert hele tiden og går i svart skjerm.. når jeg tar en omstart logger den inn i windows uten problem. Når jeg kun kjører w7 på hdd får jeg opp en melding under oppstart om at hardrive not detected selv om den booter fint på den.

Dette er de løsningene jeg alt har forsøkt:

oppdatere bios

oppdatere firmware på ssd

en og en ram brikke

installert w7 på ssd med hdd tilkoplet

installert w7 på ssd med hdd frakoplet

installert w7 på hdd med ssd tilkoplet

installert w7 på hdd med ssd frakoplet

EDIT:

satt sammen pc en gang til

re-satt bios

kjørt memtest86 uten feil

kjørt sisoftware sandra uten feil

Etter dette var pc stabil i 3-4 timer før jeg plutselig fikk en restart hvor pc gikk i svart skjerm etterpå...:(

Håper virkelig noen av dere kan hjelpe meg for jeg står skikkelig fast nå!! :(

Her er specsa mine:

Hovedkort : asus sabertooth p67 b3

prosessor: intel i7 2600k

minne: corsair vengeance 8gb ddr3

skjermkort: ati radeon 4870x2 hd

lydkort: creative xfi gamer

hardisk: corsair ssd 120gb

hardisk : samsung 600gb hdd

På forhånd takk!:)

Endret av Reidar84
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Høres ut som du har sandforce SSD, basert på sata 600, så du bør prøve å oppdatere SSD disken.

Er det Corsair SSD Force Series 3?

Hvis du fremdeles har problemer, koble fra SSD disken, også bruk harddisken under installasjon, hvis det virker er det nok garantert SSD disken som er problemet.

Prøvd å resete bios?

Hm kan være defekt hovedkort også. Sikkerhetmodus kan du forsøke, men har du ikke lagt inn driverne en gang, er det litt rart, tydlig noe dårlig komponenter et sted.

Hvis du har crossfire, kan det være driverne skaper problemer, prøv med et skjermkort av gangen, bare for å ungå konflikt.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Takk for svar!

Det stemmer corsair force 3 disken, har oppdatert til siste firmware og testet installasjon uten denne disken koplet til i det hele tatt, samme problem med den vanlige samsungen...:(

ikke prøvd å resette bios, kan dette være en løsning? i såfall hvordan gjør jeg det?

ikke crossfire.

Endret av Reidar84
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Resette bios kan du gjøre ved og ta ut det lille runde batteriet på hovedkortet og eventuent flytte en jumper om hovedkortet har det. Du kan også gå inn i bios og velge load default settnings eller noe i den dur.

Du nevner bluescreens her, og om du kommer inn i windows med internett tilgang, kan du laste opp dump filene? De ligger i mappen C:\Windows\Minidump. Kopier filene til skrivebordet, pakk de inn med winrar/7zip og last opp zip filen her. Dump filene er en detaljert "rapport" fra bluescreenen, og ofte står det hvilken driver som feilet. Dog, er ikke alltid det er drivere..

Og force 3 disken har hatt en del problemer har jeg hørt. Har ingen anelse på om Corsair har kommet med noen firmware opptateringer som skal fikse dette, men om nyeste firmware ikke fungerer, så har de vel ikke fikset det enda.

En anen ting du kan gjøre er og starte opp maskinen med de komponentene som er nødvendig, dvs fjerne alt unødvendig som ekstra harddisker, cd-rom ol. Om maskinen starter da og fungerer som den skal, kan du begynne og sette inn del for del og starte opp mellom hvær del til du finner feilkilden. Tar tid, men bruker og funke om det er hardware feil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

takk for svar! :)

dette skal definitivt prøves, lot foresten pc stå på i natt og hadde et håp om e jeg skulle finne den med skjermen på i dag tidlig men sånn ble det desverre ikke:) det som derimot er positivt er at dere gidder å bruke litt tid på hjelpe meg, det setter jeg stor pris på:)

har forsøkt å pakke min første winrar pakke håper det har gått greit:)

det var foresten bare en dmp fil...!?

link:

http://www.gamefront.com/files/20991306/111411-19624-01.rar

Setter også i gang nå med en gang med å\ fjerne hardware for å se om dette hjelper:)

mvh Reidar

Endret av Reidar84
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da har jeg debugget filen, og driveren som har feilet er atikmdag.sys. Det er driveren til skjermkortet. Prøvd og opptatere drivere? Prøvd med eldre drivere? Prøvd med et annet skjermkort?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Da har jeg debugget filen, og driveren som har feilet er atikmdag.sys. Det er driveren til skjermkortet. Prøvd og opptatere drivere? Prøvd med eldre drivere? Prøvd med et annet skjermkort?

testet nyeste drivere

prøver med noen eldre drivere med en gang jeg:)

Jeg har også et ati 6870 som er bestillt til en kompis stående her, jeg kan jo sikkert låne det litt til testing også:)

Reidar

Endret av Reidar84
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Foresten, når det gjelder den ssd disken så skla den være good to go, har snakket med komplett som sier de igjen har snakket med corsair som sier at på mitt serienr skal disken være ok med siste firmware som den har:)

jeg har foresten eksternt lydkort, dette kan vel kanskje være et problem? fikk litt problemer med installasjon av drivere, etter installasjon av lyddrivere sleit jeg veldig med å komme forbi w logoen under oppstart...

har oppdatert skjermdrivere til denne versjon. http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/previous/11/Pages/radeon.aspx?os=Windows Vista - 64-Bit Edition&rev=11.8

reidar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om du slet med driverene til lydkortet kan du jo prøve og ta det ut. Selv fikk jeg problemer med et lydkort som forutsaket problemer med oppstart i windows

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det har jeg gjort og det virker som om det faktisk har fjernet reboot problemet og oppstarts problemet... derimot så prøvde jeg å installere os på ssd force 3 fra corsair men det klarer den rett og slett ikke, stopper på 81% og får en feilmelding... har akkuratt fått en corsair f115 ssd i posten nå så skal prøve med denne:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du HDMI på skjermkortene? I så fall er det bare å disable AMD HMDI i lydinstillingene og problem fixed. Har du 2 ATI/AMD kort i crossfire så blir det konflikt mellom HDMI-driverne..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

takk for svar!

jepp, jeg har hdmi men ikke crossfire...

kan du være så snill å ta det der litt step by step til en med forholdsvis lite erfaring:)

Reidar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive