Bli med på å utvikle det nye sosiale nettverket!

8 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Jeg ønsker å ta kontakt med dere som ønsker å være med på utviklingen av det nye sosiale nettverket!

Nettverket ble publisert 9. Oktober og har til nå 32 brukere. Det er internasjonalt og skrevet på engelsk.

Hele nettverket er laget helt fra bunnen av med PHP, MySql og HTML/CSS. Det er også brukt det nyttige jQuery skriptet

som også er brukt av Google, Digg, Mozilla, Drupal og WordPress.

Funksjonene er:

* Subscribe/Unsubscribe (abonner/avmeld)

* Last opp profilbilde

* Post tekst på andres profilside

* Bruk 'Thumbs Up' om du liker innlegg

* Passord er kryptert med MD5

* Søk på folk, fans og annet

* Stream (Strøm/Feed - Hvor nye poster av alle du abonnerer på vises)

* Link andres profile sider på nettet, som f.eks. Facebook og profilbilde kommer frem samt namn

Men om du ikke er logget inn eller har registrert deg kan du ikke vise eller dele andres poster, kun

vise profilbilder. (Dette er for mest sikkerhet for brukerne)

* Om du mister passord får du generert et midlertidig passord som kan brukes til resetting

Manglende/Ønsker er:

* Privat meldingssystem (database og alle tilkoblinger og koding er fullført, men mangler design)

* Noen som ønsker å passe nettverket for spam og uvedkommet

* Noen som kan bidra med nye idêer og funksjoner

* Vi har søkt om AdSense fra Google med tanke på intektskilder

* Noe vi ikke har klart å formidle med dere? Send PM!

Om det finnes interesse, vennlig send meg en PM.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva heter da dette sosiale nettstedet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ønske er ikke å reklamere nettverket på itpro, men å la folk med interesse sende en PM. Så kan jeg legge linken til

i en melding. Jeg regner med dette er å følge reglene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva er deres tanker rundt konkurrenter?

Hvorfor skal brukerne velge deres sosiale nettsted fremfor Twitter, Facebook, Google+, LinkedIn osv. ?

Hva er unikt med deres nettsted?

Sosiale nettsteder er et ganske innsnevret bransjeområde i dag, og blir gjerne spist opp av gigantene. Et nytt sosialt nettsted krever ganske mye oppmerksomhet for å kunne trekke til seg brukere. I tillegg krever brukere innovativitet og konstant fornyelse og videreutvikling for å gidde å bruke tid på det.

Vi kan kikke tilbake på VG's storsatsning Nettby for noen år tilbake, som var først ute av sitt slag, og eksisterer ikke lenger.

I tillegg, hvorfor har valget endt med å utvikle plattformen selv, og ikke bruke en eksisterende plattform og bygge videre på den?

Jeg liker å stille kritiske spørsmål rundt slike konsepter. Ikke for å rakke ned på noen, men rett og slett for å belyse dere med konsekvenser og problemstillinger i deres eget prosjekt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Dette er selvsagt kriterier vi alltid har hatt i tankene, men det finnes fortsatt mange muligheter der ute, og det vil nok aldri gå tomt for noe nyskapende. Det kan peke mot noe som ligner alle andre sosiale nettverk, men kan bli noe langt fra det samme.

Vi tenker heller ikke at vi skal ligge på nivå med gigantene Google+ og Facebook.

Men å skape innovative produkter og tjenester er alltid spennende og lærerikt.

Jeg er også av den typen som brenner for nye idèer å ønsker derfor å få kontakt med folk

som har denne samarbeidsviljen. Det er dette prosjekter handler om.

Vi har kunnskapen og har mulighet til å bidra med noe nytt. ;)

Endret av SocialNetwork
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk Martin!

Hva mener du om mitt svar? ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har kommet med mange nye funksjoner og muligheter. Har opp mot 657 medlemmer på dette tidspunktet.

Det som gjenstår er et bra navn som passer opp mot sosiale nettverk, grupper & sider.

- Vi fokuserer mest på i at alle kan opprette sine sider & grupper som kan deles med resten i nettverket,

EDIT: Vi har navn, men vi ser at det vil komme seg godt med et skikkelig navn på tjenesten.

Endret av SocialNetwork
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive