[LØST] Standard PCI Battlefield 3

8 innlegg i emnet

Skrevet

Hei - jeg mangler ett brukbart skjermkort for å spille Battlefield 3 med min stasjonær pc.

Problemet er at jeg bare har Standard PCI porter og IKKE PCI Express.

Finnes det ett skjermkort som er godt nok for Battlefield 3 med Standard PCI kort?

Prislapp 1-2000kr

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tviler på det gitt, må støtte DX10/11, og ha litt kraft under panseret. PCI skjermkort ble brukt i steinaldern allerede før AGP, så er nok best å vente til du kan skaffe ny maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Battlefield 3 kjører Shader 5, så det trengs nok et litt bedre skjermkort en PCI kort. Jeg kan vise til testen jeg tok på skjermkortet mitt:

301587_279153572125429_100000923641319_860874_1364982651_n.jpg

Her ser du hvilke skjermkort som kan egne seg for Battlefield 3.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Problemet er at de korta der er PCI Express og ikke PCI Standard.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Men det er jo det vi sier :P Standar PCI kort klarer neppe å kjøre Battlefield 3. Sats heller på å bygge en ny pc på f.eks. Komplett.no :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

;) Får se hva jeg gjør. Takk for hjelp.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Og den testen de linker til er (ganske åpenbart) Nvidia-favorisert. Tilsvarende ATI-skjermkort duger også.

Vit at det ikke bare er skjermkort som spiller en rolle i dette spillet, men også prosessor og minne. Disse må også være noenlunde up to date. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

1. Nei, enkelt og greit. Det finnes ingen PCI-skjermkort som kan starte spillet. Dette er en så eldgammel standard at du såvidt finner DX9-skjermkort. Hadde det fantes skjermkort som støttet BF3, så skal det nevnes at PCI-standarden (133 MB/s EN vei) er så treg at du ikke ville fått noe mer enn et kjedelig lyshow når det kommer til ytelse. Et moderne kraftskjermkort ligger gjerne på en 50-bilder i sekundet i dette spillet, og disse blir matet med data i en hastighet av opptil 8000 MB/s (HVER vei), og takler derfor totalt 120 ganger så rask datatrafikk. Om vi antar at hele båndbredden til Pci-e 16x blir brukt, så vil PCI-versjonen maksimalt kunne skryte på seg 0,4 bilder i sekundet. Det er nå heldigvis slik at ikke hele båndbredden blir brukt, men man kunne nok alikevell forventet noe rundt 1 bilde per sekund på et kjempekraftig PCI-kort.

For å sette dette i kontekst, så kan du da trykke på hoppeknappen/skyteknappen, og så ta deg en slurk av colaen som er rett ved siden av deg, for deretter å se på hvordan resultatet ble. Du vil såklart aldri klare å drepe en eneste person i spillet om du faktisk hadde kommet deg inn. Men nå er det jo slik at du heller aldri ville kommet deg inn, og det er nok en grunn til at moderne skjermkort ikke lages i denne standarden ja. ;)

2. Som kongklykken nevnte, så vil prosessoren og minnet være alt for dårlig/lite til å kunne takle spillet om du ikke har PCI-e slot. Nettopp fordi PCI-e er, og har vært stnadard i mange herrens år, og et hovedkort som ikke har dette, vil også være så gammelt at prosessoren er altfor svak.

Jeg har vel egentlig min tvil om at en slik PC ville taklet BF2. Selv Battlefield 2 likte Pci-e skjermkort. Selv Battlefield 1942 ("battlefield 1") skulle gjerne ha et nogenlunde greit AGP-skjermkort for å kjøre bra. AGP er altså standarden som kom etter PCI. :P

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive