Spill skurrer og minimerer seg

9 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei! Jeg bygde for litt siden en ny data, alt fungerer perfekt - unntagen spill.

Når jeg spiller ett spill hakker det ikke, men ...uuh, når jeg ser på noe henger det igjen på skjermen mens jeg går videre/ser på noe annet, resulterende i at jeg egentlig bare ser det jeg så på for X-sekunder siden. når jeg spiller battlefield 3 minimerer spillet også og jeg kan ikke ta det opp igjen, må ty til ctrl-alt-delet, dette skjer cirka hvert 3 minutt når jeg spiller, ekstremt frustrerende.

Skjermkortet er oppdatert til nyeste driver via Nvidia sine hjemmesider senest igår, resten av specs følger under:

Intel i5 2500k

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9

COOLER MASTER MIDITOWER CM 690 II ADVANCED ATX BLACK

ASUS P8Z68-V PRO Z68 S-1155 ATX

XFX BLACK EDITION 850W MODULAR PSU

GIGABYTE GEFORCE GTX 560 OC 1GB PCI-E DVI/HDMI

Kingston Hyper-X 120GB SSD <- spillet er installert på den

Har ikke overklokka eller underklokka noe, ekstremt frustrende, noen forslag?

Edit: har prøvd med en rekke spill, alle lovlige.

Edit: Oppdaterte bios og kjørte DPC Latency, fortsatt samme problem.

1013652.jpeg

Endret av skaperen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Spiller du spillene fra Steam eller fra dvd-disk? Om du spiller via Steam kan du prøve å høyreklikke på valgt spill > Properties > Local files og verify integrity of game cache. Du kan også prøve "Defragment cache files" som står som siste valg på Local files.

EDIT: Leser nå at dette gjelder Battlefield 3. Nå kan jeg ingenting om SSD-disker, men de diskene er vel mest ment for små programer og systemfiler? Du kan jo prøve å installere Battlefield 3 på en HDD :).

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Spiller spillene via Steam/Origin, validerte ett par spill via steam og ingen fikk noen feilmeldinger.

tror det er en driver ett eller annet sted som sviker, har oppdatert bios og GPU driverne til nyeste så finner ikke ut hvilken da Battlefield 3 også sliter - og det kjøpte jeg ikke via steam.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, Battlefield 3 får man ikke kjøpt på Steam :(. Hvordan er temperaturen på systemet ditt? Kanskje grafikkkortet blir så varmt at Battlefield 3 krasjer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Lå på 45C sist battlefield kræsja ) :, hovedkortet lå dog på 60C

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

45c bør ikke være så ille, men 60c på systemet var litt høyt. Har du god nok kjøling?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

har bare stock kjøling, men systemet er under en måned gammel, og bør vel tåle dette? Har ikke på "turbo mode" heller.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Stockkjølere er ikke akkurat kjent for å være så gode. Skaff en bedre kjøler, f.eks en av Noctura`s kjølere. Har sett at flere har gode erfaringer med dem. Skjekk at du har plass i kabinettet, før du event. kjøper en ny kjøler :).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

har jo alt 4 vifter i dataen (3 til systemet, 1 til CPU) men ja fant noen Noctua på nettet, snakker vi til CPU spesifikt eller noe til hele greia?

http://www.dustinhome.no/noctua-nf-s12b-uln-silent-case-fan-120mm/product/5010423551 <- fant bare detta som jeg kan se er til hele systemet, eller vil en CPU kjøler gjøre bedre nytte?

http://www.dustinhome.no/noctua-nh-u12p-se2-s-1155-1156-1366-am3/product/5010332532

Edit: ser ut til at målingene var feil, ASUS sitt program viser noe helt annet enn speccy:

1013865.jpeg

Endret av skaperen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive