Telenor sitt ZyXEL P2812

7 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Noen som har noen erfaring med å bruke dette? Jeg har det nå i brigdemode, men den andre routeren min begynner å slite, så tenkte på å prøve å bruke ZyXEL P2812 som router også ikke bare modem:)

Noen som har noen for eller mot?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har alltid ment: Mindre utstyr, mer stabilt nett.

Hvis du har dette rutermodemet fra Telenor, så burde det holde å kun benytte den, hvis du ikke er i en situasjon hvor du er en etage unna rutermodemet.

Har du to punkt som nettet skal gjennom før det når nettverkskortet ditt, så mistes nok litt av hastigheten.

Ta en test før og etter:

http://speedtest.net/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ene grunnen til at jeg vil prøve å kun bruke Telenor sitt modem er at jeg kun før 30 mbit på en 40 mbit linje.

Jeg bor veldig nære sentralen (kun 370 meter, iflg Kapaks), så skulle vel tror at jeg skulle ha maks fart:) Har en kompis som bor i samme avstand fra sentralen et annet sted og han før mye bedre hastighet.

Tenker også litt på brukergrensesnittet.

Støtter den dyndns.org og no-ip.org?

Hvordan er det med NAT'ing?

Er brannmuren bra på den?

Bare lurer:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg kjenner ikke til denne ruteren, men tviler på at den har noe avansert brukergrensesnitt, og neppe støtter tredjepartsfirmware, som f. eks: DD-WRT for å åpne for ønskede valg.

Hvis du ikke får svar på det fra noen andre her inne, så er vel Telenor den rette å spørre:

http://www.telenor.no/privat/kundeservice/bredbandshjelp/zyxel_p2812/

Du kan jo kolble fra din naværende ruter, og kopble PC-en din til Telenor-ruteren, logge deg inn og ta en titt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vet det:) Men hvis noen sier at den suger så gidder jeg ikke:)

Det finnes jo ikke noen info på Telenor sine sider om ruteren.

Men da får jeg se om jeg ikke tar å prøver en dag jeg har tid:) Kjører DD-WRT i dag, men har jo ikke noen behov for det. Men hvis det ikke er noe mulighet for DDNS på Telenor sitt modem, så er jeg noe usikker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

De fleste nye modem/multimodem/routere i dag støtter DynDNS.

Og du bruker omtrent 3,5 minutter på å koble opp multimodemet, logge deg inn på det og sjekke litt rundt :)

For, det er til syvende og sist du selv som skal avgjøre om multimodemet er funksjonabelt for din den, er det ikke? :) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

De fleste nye modem/multimodem/routere i dag støtter DynDNS.

Og du bruker omtrent 3,5 minutter på å koble opp multimodemet, logge deg inn på det og sjekke litt rundt :)

For, det er til syvende og sist du selv som skal avgjøre om multimodemet er funksjonabelt for din den, er det ikke? :) :)

Jepp, er jo det:)

Ser ut til at DDNS støttes i følge zyxel sine hjemmesider. Må bare sjekke hvilken versjon av boksen jeg har:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive