dårlig sikkerhet hos [Navn på bedrift]

54 innlegg i emnet

Skrevet

Neinei, det er ikke nødvendig med noe slikt. Ser jo at han har holdt på med det, ettersom han faktisk fant frem en kode som på ett eller annet vis gav han tilgang til filen, men med rav ruskende galt innhold.

Det som er meg litt undrende er at han klarte å få knekt en 256bit AES-kryptering på 5 dager/timer, men en 128-bit AES-kryptering bruker han over to uker på....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det som er meg litt undrende er at han klarte å få knekt en 256bit AES-kryptering på 5 dager/timer, men en 128-bit AES-kryptering bruker han over to uker på....

Vel, nå kjenner jeg han godt, og han har ikke holdt på med knekkinga av AES 128 enda. Han bruker pc'n til mye, f.eks skole og gaming, så er jo ikke lett og få tid til alt samtidig.. Han har altså ikke brukt over to uker på den.

Han sa nå nettop at han ikke får gjort det før etter skolen på fredag, altså idag.

Han sa nå igjen at det tar 100% prosessorforbruk, så man får jo ikke gjort noe særlig annet samtidig som han gjør nå for tiden mtp skole. ;)

Endret av Crazyjoey
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det har jeg vanskelig for å tro.

Du får si om du klarer å knekke koden på filen jeg la ut og poste innholdet, så kanskje iallefall jeg kan tro litt på deg.

driver med saken...

da fikk man tak i det sender i pm, sorry att det tokk lang tid bruker samme pc på skolen.

men nå har vi hatt fri en dag så her latt det gå stående en stund...

Bare legg alt ut her for alle å se når du får det til. :)

kk, lurer på hvoror den reagerer anderledes på enkelte passord...

tja, ikke vet jeg. Kanskje det er en svakhet i programmet? Men trikset er å få ut lesbart innhold, og det er det som er interessant. Du er iallefall på vei med noe, ser det ut til?

kan hende men du får en annen reaksjon når du skriver in dett passordet, søker videre nå

Tja, har fått det inntrykket av at han holder på med det jeg, hvis du sjekker sitatene i spoileren.

Her er det han fant, som naturligvis ikke stemmer helt. Hvorfor man får brukt det passordet aner jeg ikke, men likevel, innholdet er ikke tilgjengelig med det:

Password Recovery statistics:

Encrypted ZIP/RAR/ACE/ARJ-file: C:\Users\ALIENWARE\Desktop\Bryt.rar

Total passwords tested: 32 563 408 545

Total time: 11h 7m 15s 289ms

Average speed (passwords per second): 813368

Password for this file: caag@!)

Password in HEX: 63 61 61 67 40 21 29

Såh... I tillegg sier han at han bruker et botnet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

exclamation.png Emne stengt!

Dette emnet er herved stengt.

Det er åpenbart at emnestarter farer med usannheter, og påstander som har med hensikt å skade omtalte firma.

Eventuelle reaksjoner på denne beslutningen kan tas med undertegnede på privat melding eller epost.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive