Zyxel NBG 4604, mistenker problemer

3 innlegg i emnet

Skrevet

Nå er jeg på min andre musikk-streamer og opplever de samme problemene. Begynte med en Squeezebox Duet som levde sitt eget liv styrt av denne routeren. Fungerte greit en time eller to men så datt den ut av nettverket. Trodde lenge det var Duet'en som var problemet, så den ble nylig byttet ut med Apple Airport Express. Denne oppfører seg omtrent på samme måten bare at den ramler ut av nettverket i ett kjør. Oppsettet går greit stort sett og den er oppe og går i 4-5 minutter før den forsvinner igjen, deretter må den restartes for å dukke opp igjen.

Grunnen til at jeg nå mistenker routeren er at jeg aldri får gjort en reconnect til det trådløse nettverket dersom jeg kobler fra med laptopen eller en annen pc. Må enten inn å deaktive og aktivere nettverkskortet igjen eller rett og slett starte på nytt.

Noen tips?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

KAn jo være driverene på maskinene. Prøvd og opptatert de/installert nyeste drivere?

Hvordan det kan være ruteren skjønner jeg ikke helt. MEn det kan jo være den også.

Fungerer nettet med kabel? Har du prøvd og restarte ruteren?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Både firmware på routeren og drivere til nettverkskortene er oppdatert. Har prøvd med kabel til Airport'en men får samme feil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive