mangler vga driver

28 innlegg i emnet

Skrevet

har oppdatert min Asus eee PC 904HD med en SSd disk og win7, alt funker ok bortsett fra at jeg får melding om vga driver ikke funker, ser jo at det er dårligere bilde og oppløsningen i skjermen går ikke å sette opp er dette vanlig på assusen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Eller så kan du også prøve denne linken: http://www.intel.com/p/en_US/support/detect/graphics

Er et Intel Graphics Media Accelerator 950 som er integrert i den maskinen. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis det er noen som har en direkte link til driveren så hadde det vært fint, da begge overstående løsninger ikke funker,asus liive update greier ikke å kontakte serveren og på intel står bare maskinen fast på installing i timesvis uten at det skjer no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det skal stemme det; KongKlykken.

Intel sine sider er ikke veldig brukervennlig nei, men hvis Intels automatiske søkemotor hadde fungert for trådstarter, ville jo forenklet saken.

GMA 950, benytter chipset:

The GMA 950 is Intel's second-generation graphics core, which was also referred by Intel as 'Gen 3.5 Integrated Graphics Engine' in datasheets. It is used in the Intel 940GML, 945G, 945GU and 945GT system chipsets.

Driverne bør være korrekte til Win 7 32-bit, skulle en tro.

Endret av pijano
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, det var det jeg også googlet meg frem til.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

kommer med feil i windows boks:Dette systemet oppfyller ikke minimumskravene for å innstalere programvaren.

innstalasjonen avsluttes

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ser her at det er en som sliter med samme problem, men skjønner ikke helt hva de mener med løsningen:??

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=78864

"Now I got it!

I pointed the search path to the VGA path under the CD

Noen som kan forklare med teskje..........????

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du trykker på start og skriver enhetsbehandling får du opp et vindu hvor alt av maskinvare er listet opp. Der finner du også skjermdriveren (skjermadaptere), som du kan oppdatere. Der kan du velge å spesifisere HVOR på harddisken maskinen skal lete etter drivere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

desverre så finner jeg ikke noen drivere når jeg søker på hardiskken,hvor kan deette være?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det du trenger er en INF-fil og dertil SYS-filer med informasjon om skjermkortet (om jeg ikke husker feil)... Disse ligger iallefall i den exe-filen fra Intel, så hvordan man skal få pakket ut disse aner jeg ikke. Mulig de kan finnes et sted på nettet med litt flittig søking. Har ikke anledning til å gjøre det nå, ettersom jeg er på jobb.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Lag en tom mappe på skrivebordet ditt (høyreklikk → Ny → Mappe).

Last ned 7-zip og installer: http://www.7-zip.org/download.html

(kan også benytte Winrar)

Høyreklikk på den nedlastede exe-fila: win7_1512754.exe og velg 7-zip → Pakk ut.., så velg den tomme mappa på skrivebordet som destinasjon.

Nå kan du følge:

Hvis du trykker på start og skriver enhetsbehandling får du opp et vindu hvor alt av maskinvare er listet opp. Der finner du også skjermdriveren (skjermadaptere), som du kan oppdatere. Der kan du velge å spesifisere HVOR på harddisken maskinen skal lete etter drivere.

Veiviseren viser korrekt fil som du skal hente inn under den manuelle installasjonen.

Kun marker denne, og kjør på.

Endret av pijano
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det går altså an? Da lærte jeg noe nytt idag også! Snedig :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Disse utpakkingsprogrammene er veldig nyttige. :)

Kjekt å bruke på ISO-filer også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ISO visste jeg, riktig nok. :P Men ikke EXE.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mulig jeg tuller her, men jeg finner ikke noen drivere der,men for å få det rett nå!,

det er slik at det under enhetsbehandling går jeg til andre enheter og har gult utropstegn på skjermkort.

der får jeg ikke oppdatert drivere slik vi har forsøkt.

SÅ lenger nede under enhetsbehandling er det skjermadaptere og der finnes også noe standar vga skjermkort som har sine drivere som virker ok., altså 2 steder med skjermkort og en av de funker ikke.

Kan win7_1512754.exe være feil for denne maskinen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har du mulighet til å ta en print screen av enhetsbehandling og legge ut her? Samtidig klikk på Windows-knappen og skriv inn cmd og klikk Enter.

Skriv så systeminfo, etterfulgt av Enter.

Når alt er på plass i DOS-vinduet, dra rullgardinen opp og se etter System Type.

Hva står der?

Her er en bildegjennomgang av hvordan du kan oppdatere driverne:

981770.jpeg

981772.jpeg

981773.jpeg

981775.jpeg

Klikk på: Har diskett, og browse videre til mappa du har pakket driverne ut til.

981776.jpeg

Endret av pijano
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

systemtype står det X86-based PC, bilder blir vanskelig å få til.

Endret av gringol
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan win7_1512754.exe være feil for denne maskinen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Godt mulig.. Men hva om å se om du får gjort det som nevnes i denne artikkelen? Da kanskje du kan finne nøyaktig hva det er d trenger og så gå ut i fra det? http://www.dinside.no/878869/aldri-mer-ukjent-enhet

Edit kanskje denne også kan fungere? http://downloads.k0k0.de/index.php?dir=Netbooks%2FASUS%2FEeePC%2F904HA%2FDrivers%2F

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hmm han fant denne da: Mobile Intel® 915GM/GMS/, 910GML Express Chipset Family

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive