Flytte AD og domene fra Windows server 2003 til 2008

2 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Jeg skal flytte alle brukerne i AD og domenet fra server 2003 til 2008.

Er dette mulig uten å måtte registrere alle pcene i domenet på nytt??

Hadde en krasj for et halvt år siden, og da måtte alle pcer registreres i domenet på nytt...

Så jeg vil gjerne kunne ta backup av alle brukerne og legge de over på server 2008 uten å måtte registrere de inn i domenet på nytt...

Regner med at en av alle de smarte hodene her, vet hvordan eg gjør det... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette skal normalt sett gå helt greit. Du må klargjøre 2003 serveren for å gå inn i ett 2008 domene, så må du sette opp 2008 serveren, melde den inn i domenet på vanlig måte før du kjører den opp som domenekontroller. Så må du flytte alle FSMO rollene over på 2008 serveren og sjekk at den har disse (enkleste er her bare å midlertidig koble fra 2003 serveren og sjekke loggen på 2008 serveren for feilmelding vedrørende FSMO)

Når du har flyttet alle AD rollene til 2008 serveren, så må du demote 2003 serveren. Etter det, så kan du velge om du vil ta den helt ut av domenet eller om du vil kjøre andre tjenester på den enn AD.

Ett par tips, husk fast ip på domenekontrolleren, husk at du IKKE må endre navn på domenekontrolleren etter at du har satt den opp som domenekontroller.

Ellers så skal det være rimelig rett fram. :)

Du kan se litt her: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc753437%28WS.10%29.aspx du må nemlig gjøre domenekontrolleren klar for at det kommer en 2008 AD kontroller

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive