[LØST] Boot / Windows feil

7 innlegg i emnet

Skrevet

Hei. Har seg da slik at jeg en kveld bestemte meg for atter en gang å formatere pcen, noe som ikke endte så inderligvel som jeg hadde ønsket. Har seg da slik at jeg ville bare gjøre en kjapp windows installasjon, deretter slette windows.old, så jeg slapp å gå igjennom noe trøbbel som jeg ofte har da jeg bestemmer meg for å boote fra CDRom.

Jeg hadde kommet til "Windows fullfører installeringen", deretter gikk strømmen og pcen skrudde seg selvfølgelig av. Nå starter den altid med samme error; "Windows kunne ikke fullføre installasjonen ordentlig, og vil prøve på nytt etter neste restart." eller lignende. Uansett hvor mange ganger jeg prøver, havner den altid på samme plass, og blodtrykket mitt går rett i været :rolleyes:

Jeg prøvde deretter å boote fra CDRom, noe som fører til at "Windows ikke kan finne rette driverene" eller lignende (Er noe i den duren der, kan sjekke i morgen om request). Eneste løsningen jeg kan finne på dette problemet er å ta harddisken fra en annen pc og bruke som main HDD, slik at det er en mulighet for å renske harddisken fullstendig.

Specs:

GeForce GTX 260

6GB DDR2 RAM

AMD Phenom 9650 Quad-Core 2.3 GHz

Gigabyte GA-8800 (noe i den duren, husker ikke hovedkortet i hodet.)

Håper på å få en litt simplere løsning på dette problemet enn å ta harddisken ut ifra min pc, plasere i en annen og formatere den derifra. Må bare beklage for dårlig etterligninger av errorene, er klar til å hoppe i loppekassa, veldig lite lyst til å risikere hjerteflimmer pga. PCen :lol:

Er veldig taknemmelig for alle svar.

~Nomis

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hej

Du kan lave en Linux Ubuntu Live-CD og formatere harddisken derfra

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ting jeg har prøvd sålangt: Installert Ubuntu, Flere forskjellige typer W7, koblet HDD til en annen pc og formatert derifra, uten resultat (antar at det er dårlig brenning) og 3 forskjellige CDRommer

Det jeg har tenkt å prøve, i og med at jeg har prøvd fra flere forskjellige pcer er å brenne på nytt, eller rett og slett tømme lommeboka og kjøpe windows 7.

Noen som vet om simplere ting?

Cheers

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

He he.. virker litt kaosaktig, alle forsøkene dine.

Kan du ikke forsøke å kjøre en test av disken, tilkoblet en annen PC?

http://www.hdtune.com/

For å se om den er ubrukelig, eller ei?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

He he.. virker litt kaosaktig, alle forsøkene dine.

Kan du ikke forsøke å kjøre en test av disken, tilkoblet en annen PC?

http://www.hdtune.com/

For å se om den er ubrukelig, eller ei?

Tusen takk for bra svar!

Ja, det jeg har prøvd har vært VELDIGkaosaktig :P Takker og bukker for all hjelp! Tar en test imorgen, så poster jeg her om problemet er løst

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Unngå å bli altfor stressa nå ting skjer. Da gjør man vanligvis altfor mye. Ideene dine virket likevel temmelig fornuftige.

Jeg gjetter på at det kanskje kan være en fysisk skade på harddisken, forårsaket av strømbruddet. Fysisk skade betyr rett og slett at en sector er skadet, ikke mulig å lese fra eller skrive til. Dette forårsaker at Windows stopper opp under installasjonen.

Å koble harddisken til en annen maskin og teste den derfra kan være en løsning?

Windows installasjons-CD pleier vel også å ha diverse "Reparasjons-valg"? Altså at du kan boote fra en Windows-CD, og velge "Reparer" istedenfor "Installer"?

De innebygde programmene i Windows for å sjekke harddisk (chkdsk.exe og autochk.exe) er temmelig primitive, men det ER ofte de som brukes til å fikse NOEN problemer. Hvis du skal bruke noe slik må du nesten google selv hvordan de brukes.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Problemet vart løst nå for 10 minutter siden. Det jeg måtte gjøre var å finne et annent AM2 hovedkort som passet. Var vell noe driver problemer til det andre hovedkortet tenker jeg, i og med at jeg prøvde flere forskjellige Harddisker på samme pcen.

Takker og bukker, dere har vært til stor hjelp. Jeg skal gjøre mitt beste for å hjelpe andre som muligens trenger noe hjelp.

~Nomis

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive