[LØST] Utskriftsfletting - mange tomme oppføringer

4 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

Sitter på Excel 2010 på jobben og sliter med følgende problem:

Jeg har lagt til en mottakerliste (excel regneark), i dette tilfellet med kun sju oppføringer for et (sju) brev jeg skal sende.

Når jeg går igjennom navnene (forhåndsvis under "masseutsendelse") så kommer det tjue-tredve tomme oppføringer etter navnene.

Det er ingenting som er lagret i Excel under siste rad.

Dette har skjedd flere ganger. Hver gang så må jeg inn i "rediger mottakerliste" elns. og manuelt slette alle tomme oppføringer.

Noen som vet hva dette kan skyldes? Evt som opplever samme problemet?

Skrinsjått:

post-8868-0-28381500-1314885195_thumb.pn

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv å definer utskriftsområdet i Excel til å være det området du har data.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv å definer utskriftsområdet i Excel til å være det området du har data.

Hei. takk. skal prøve dette i morgen.

[OT]

Jeg fikk ikke epostvarsel for dette så det tok litt tid. Hadde egentlig tenkt å bumpe, men det ser ut til å kanskje løse seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heisann.

Det viste seg at løsninga over ikke fungerte. Problemet her i gården er at problemet bare oppstår av og til. Nå skjedde det igjen. Da gjorde jeg som Tablet foreslo, nemlig å definere utskriftsområdet FØR jeg importerte/flettet inn tabellen.

Denne gangen hadde det ingen virkning. Det betyr at forrige gang jeg gjorde dette (da emnet ble satt til løst) så ville det sannsynligvis ha virket ok selv om jeg ikke hadde definert utskriftsområdet.

Noe permanent løsning på problemet synes ikke være innen rekkevidde (bug i Word 2010) så jeg fant ut at jeg kunne filtrere bort tomme oppføringer. Dette gjøres ved å anngi at f.ex Navnefelt skal være ulik [tomt felt].

Og med tomt felt, så er det ikke tom string (slik som f.ex i normal programmering) fordi forsøk på å sette inn et par dobbeltsnutter ("") (markere tom streng) fungerte ikke. Jeg tror Word oppfattet det som en streng med to tegn,nemlig de to dobbeltsnuttene.

Løsningen er rett og slett vist på vedlagt bilde.

post-8868-0-61695600-1324487182_thumb.pn

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive