Bærbar til Gaming og Videoredigering.

8 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Heisann, er ute etter en bærbar pc for tiden. Og er ute etter en bærbar pc som skal kunne brukes til gaming og videoredigering (og litt skolebruk)

PC'en må være i stand til å redigere Full HD (1920x1080) video uten noe særlig hakking. (Sony Vegas, Adobe After Effects)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=641155

Kom med linker til bærbar pc jeg kan kjøpe, budsjettet ligger på EDIT: 5.000-7.000.

Takk på forhånd :)

Endret av Nicwillu
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ser da grei ut den, sandy bridge ja

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ser da grei ut den, sandy bridge ja

Men vil skjermkortet holde da i 2-3 år? Synes selv pc'en ser bra ut, USB 3.0 inngang, blu-ray spiller osv

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

har ikke så mye peiling på skjermkort til laptop, men innen din prisklasse så regner jeg med det er av det beste, men dette må nesten noen andre svare på hvis du vil ha et mer eksakt svar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

har ikke så mye peiling på skjermkort til laptop, men innen din prisklasse så regner jeg med det er av det beste, men dette må nesten noen andre svare på hvis du vil ha et mer eksakt svar

Mhm ja, man får jo ikke super-bærbare til 9.000-10.000 kr :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Din beskrivelse av hva du trenger maskinen til er av en stasjonær maskin, og jeg vil tro du hadde blitt MYE mer fornøyd med en stasjonær maskin, og eventuelt ha en ekstra bærbar på siden. Det finnes ingen bærbare som takler det du beskriver, og om det finnes, så er 3-4 ganger tyngre, større og mer bråkete enn en vanlig bærbar maskin.

Nei huff, og ikke for å snakke om batteritiden som legger seg på noe rundt maks en time.

Kjøp en stasjonær til 8000kr, for deretter å kjøpe en bærbar til 2000kr. MYE mer for penga.

Kjøpte selv det beste av det beste når det kom til bærbare. Kostet 14 000kr, og var 18,4". Dugde den til noe som helst...? Nope. Den er kanskje mye raskere enn vanlige bærbare, men kommer til kort for de mest ekstreme oppgavene som du beskriver.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Din beskrivelse av hva du trenger maskinen til er av en stasjonær maskin, og jeg vil tro du hadde blitt MYE mer fornøyd med en stasjonær maskin, og eventuelt ha en ekstra bærbar på siden. Det finnes ingen bærbare som takler det du beskriver, og om det finnes, så er 3-4 ganger tyngre, større og mer bråkete enn en vanlig bærbar maskin.

Nei huff, og ikke for å snakke om batteritiden som legger seg på noe rundt maks en time.

Kjøp en stasjonær til 8000kr, for deretter å kjøpe en bærbar til 2000kr. MYE mer for penga.

Kjøpte selv det beste av det beste når det kom til bærbare. Kostet 14 000kr, og var 18,4". Dugde den til noe som helst...? Nope. Den er kanskje mye raskere enn vanlige bærbare, men kommer til kort for de mest ekstreme oppgavene som du beskriver.

Det har du rett i, jeg har en stasjonær pc, som jeg skal oppgradere veldig snart. Så er ute etter en bærbar pc å ha i tillegg. Siden jeg reiser litt her og der hadde det vært fint å ha en portabel PC som er sterk nok til at jeg kan redigere video på.

Noen anbefalinger? Er 15 år idag så får vel en del penger som jeg skal bruke på Bærbar og PC-deler. B)

Endret av Nicwillu
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har funnet 2 pc'er som jeg synes ser greie ut (eller?):

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639285 (Har lest at denne har bedre skjermkort en den nedenfor, og er ikke ATI-kort bedre på videoredigering og sånt enn nVidia?)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639378

Nå er ikke noen av de Full HD-skjerm, men føler heller ikke at det er et must.

Endret av Nicwillu
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive