Hvilken av disse 2 TV-ene er best?

2 innlegg i emnet

Skrevet

Det kommer da helt ann på behovet ditt. Plasma og LED er rimelig forskjellige i sin virkemåte og har sine fordeler og nedsider.

Svært kort oppsummert:

Plasma er best på å vise bevegelse (plasma har ingen responstid å snakke om) og gir som regel best bilde for pengene. Spesielt Svartnivået og fargene har vært suverene på Plasma.

LED-LCD er best i lyse omgivelser, og har mindre gjennskinn/refleksjoner i panelet, bruker mindre strøm og er tynnere og gjerne hatt noe mer "spenstig design".

Har selv smått dårlig erfaring med at Kant-LED (de fleste i den prisen er Kant-LED) har slitt litt med å fordele lyset perfekt. F. eks at de kan bli noe lysere i kantene, noe som kan være irriterende om man er perfeksjonist.

Jeg for min del ville nok aldri ha valgt noe annet enn Plasma i den prisklassen. Skal du ha skikkelig direkte bakgrunsbelyst LED-LCD og såpass stor TV så koster de TVene gjerne litt for mye enn hva de smaker.

Men så har jeg også svært gode muligheter til å eliminere alle lyskilder i oppholdsrommet, så plasma passer da også meg perfekt.

Edit: Det kan jo også nevnes at plasma-TVer er noe værre å frakte, fordi de MÅ stå oppreist. Krystallene vil rett og slett "renne ut" om man snudde den på hode. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive