C: endret seg sjølv til RAW format.

3 innlegg i emnet

Skrevet

Som overskriften.

Slo av pcen om kvelden og om morgenen fikk eg beskjeden om at pc ikkje fant boot disk osv.

tok hardisk ut av pc og puttet den i en docking. Da viste de seg at C: partisjonen( ikkje D: den er fortsatt NTFS) hadde blitt RAW format fra NTFS som var fra før.

Kordan kan dette ha skjedd? er det mulig å få RAW tilbake til NTFS uten å formatere?

er det et tegn på at harddisken er defekt og bør skiftest?

Takker for alle tips:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er strengt tatt teoretisk mulig at akkurat disken feiler og at feilen (på plata) er lokalisert slik at filsystemtabellen blir uleselig.

Så ja, det ER mulig at disken er på tur til å daue.

Når dette skjerm med samme dsiken som OS er installert på så vil jeg generelt fraråde å gjennopprette windows pga fare for at det skjer igjen dersom det er disken som er dårlig.

Om du skulle klare å stable windows på bena igjen og du fortsetter å bruke samme disken så bør kan du alltids bruke Active@ Hard Disk Monitor tiol å sjekke SMART status på hardisken din. Det skulle kunne gi en pekepinn på om den er ferdig eller ei.

For å gjennopprette filer finnes det flere haugevis av alternativer på nettet. Relevant google-søk her.

Lykke til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er strengt tatt teoretisk mulig at akkurat disken feiler og at feilen (på plata) er lokalisert slik at filsystemtabellen blir uleselig.

Så ja, det ER mulig at disken er på tur til å daue.

Når dette skjerm med samme dsiken som OS er installert på så vil jeg generelt fraråde å gjennopprette windows pga fare for at det skjer igjen dersom det er disken som er dårlig.

Om du skulle klare å stable windows på bena igjen og du fortsetter å bruke samme disken så bør kan du alltids bruke Active@ Hard Disk Monitor tiol å sjekke SMART status på hardisken din. Det skulle kunne gi en pekepinn på om den er ferdig eller ei.

For å gjennopprette filer finnes det flere haugevis av alternativer på nettet. Relevant google-søk her.

Lykke til.

Kan prøve div. Harddisk tester for å få en bekreftelse på feilen. Legge ut informasjonen eg finner etter på.

Takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive