[LØST] Oppgradere til min gamle :-) kjære mor

5 innlegg i emnet

Skrevet

Vel vel....det betyr vel at jeg også begynner å dra på åra :-)

Men til saken. Har ikke vært så aktiv med å plukke sammen gode oppsett på en stund så jeg er ikke mye oppdatert på hva som er mest "bang for the bucks" nå for tida. Det jeg skal ha i første omgang er hk + minne + OS + gpu. Har satt opp ett oppsett med intel core i3 hos mpx:

MSI P67A-C45 B3, Socket-1155. ATX, P67, DDR3, 1xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB3.0, FW, THX, EFI. Varenr.:626992/Kr 949.00

Intel® Core™ i3-2100 Processor, Socket-LGA1155, Dual Core, 3.1Ghz, 3MB, 65W, Boxed w/fan. Varenr.:626705/Kr 829.00

Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9,Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin. Varenr.:363359/Kr 219.00

Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5 "FleX", PCI-Express 2.1, 2xDVI, native-HDMI, DisplayPort, Lite-Retail. Varenr.:634525/Kr 1029.00

Microsoft Windows 7 Home Premium NO, OEM, 64bit, SP1. Varenr.:630907/Kr 725.00

Totalt: Kr 3.751,00

Noen som har noen forslag til endringer jeg kan gjøre. Tenker først og fremst på pris men vil ha et kvalitetsoppsett som holder en stund. Hun bruker maskinen til facebook, nettbank og helt ordinære nettaktiviteter.

takknemlig for innspill.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om du ikke skal spille eller bruke tunge programmer, eller videoredigering/bilderedigering, er det der et kjempebra oppsett som vil kunne klare det meste som ikke krever så mye. Delene du har valgt er veldig nye, og vil nok holde en stund framover i tid. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takker for dine synspunkter Crazyjoey. Kjenner at jeg gleder meg litt til å fikle med maskinoppsett igjen. Håper at det hele går knirkefritt som det stort sett har gjort opp til nå. Litt overrasket da jeg innså at i3 brikken er en dobbelkjerne, men ut fra en test jeg leste på nettet skulle den dra i fra firekjernene til AMD med forbehold om at jeg ikke overså noe der. Synd at AMD sakker akterut for intel, hadde sikkert vært sundt med mer konkuranse mellom disse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

i3'en du har valgt er nyere enn dagens phenom x4 prosessorer som er 4 kjernere fra amd. amd kommer jo med nye prosessorer nå snart, som forhåpentligvis vil konkurere litt mere. :)

Men jeg regner med at du har resten av komponenter? som kabinett, harddisk og strømforskyning?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja de øvrige komponentene har jeg så de regner jeg med å bruke videre. Mest spent på strømforsyningen, tror den skal ligge rundt 460w. Satser på at den klarer å drive maskinen. Hvis ikke bestilles det bare ny samt kanskje også ny hardisk. Hun er ikke den mest kravstore databrukeren så jeg satser på at hun blir fornøyd. Det gamle oppsettet hennes er resirkulert hardware fra mine tidligere oppsett. Hvis jeg ikke husker feil er det amd k7 serien med nforce chipset på hovedkortet. Dette vil hun nok merke forskjell på :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive