Lyden henger seg opp, så restart

10 innlegg i emnet

Skrevet

Som emnet sier plages jeg med at lyden henger seg opp, fikk det nå nettopp igjen, skjedde i går når jeg spilte. Tror ikke det er lydkortet, siden jeg har ett usb headsett, å der hang også lyden seg opp, måtte da restarte pcen selv. Lydkortet jeg har er ett Asus D2X. Er det noen som har noen forslag til hva det er som gjør at dette skjer, har begynt å skje i den senere tid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette opplever jeg også, fra tid til annen. Miiiiistenker det har noe med ATI-skjermkort og eller med temperatur og gjøre. Jeg har ikke funnet ut av dette - og siden det kommer meget sjeldent, for tiden, så har jeg ikke gjort noe med det heller. :) Men, mulig jeg er kvitt det, nå når jeg tenker meg om. Har demontert hele PC'en, blåst støv og rengjort skikkelig. PC'er liker ikke varme (les: støv) vettu, siden du nevner at det er kommet "den senere tid". ;)

Håper du finner ut av problemet. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har Ati kort ja, men ekke noe støv inni pcen, er minimalt, støvsuger de filtrene som er foran viftene der den suger inn lufta, men sist når det skjedde, da var ikke gpuen under noen load, høyeste temperatur er 86.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Høyeste temperatur er 86 grader, sier du.. Er det under last eller uten? Og på hvilken komponent (skjermkort, prosessor, hovedkort, harddisk osv)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har du nok kjøling i kabinettet da?

Hvis kortet havner på 86 grader uten særlig bruk, er dette alt for høyt i lengden.

Prøv å ta av sidepanelet på PC-kabinettet, hvis dette hjelper, har du et varmeproblem.

Hvis skjermkortet har egen vifte, prøv å sette opp farta på vifta.

Et fint program som kan være greit å benytte seg for å kontrollere vifta opp og ned; RivaTuner: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163

Følger du guiden her, så lærer du hvordan du kan justere vifteinnstillnger (glem det som står om overklokking, hvis du ikke er i den verden:

http://www.guru3d.com/article/rivatuner-20-fan-speed--overclock-guide/

Kortet mitt går normalt på 30-40 %, men justerer vifte til 60 % under gaming.

Dette gjør jeg manuelt med RivaTuner, men en kan også velge at programmet gjør det automatisk, satt etter temperatur.

Husk at det også kan feste seg støv i skjermkortvifte, så det bør blåses rent for støv i blandt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=631597#extra

Det er også en idé og oppgradere drivere til skjermkortet.

Endret av pijano
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har jo ett Antec nine hundred kabinett, der er det jo plass til ei 120 mm vifte i sidepanelet, den blåser rett mot gpuen. Skal nå snart uansett bestille meg nytt skjermkort. 86 grader er når jeg spiller, uten load er den på 50-60. Skal prøve ut rivatuner, har brukt det før. Og det med støv, ja det kan jo feste seg, jeg støvsuger filtrene foran i kabinettet og i siden ca 1 gang hver uke, så er ikke så mye støv inni kabinettet.

Endret av zerogoofy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Høyeste temperatur er 86 grader, sier du.. Er det under last eller uten? Og på hvilken komponent (skjermkort, prosessor, hovedkort, harddisk osv)?

Denne temperaturen var på gpu dioden, under load

Har nå lagt inn ny driver til skjermkortet, fant ut at jeg hadde overklokket skjermkortet med stock kjøler, hehe. Slo av overklokkingen, og nå er det ikke noe problem lengre, men skal ha meg nytt skjermkort ganske så snart, takker for all hjelpen :D

Endret av zerogoofy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En fint lite symtom som kommer når pcen blir for varm er at den ikkje kan slås på med en gang. Dette kan muligens variere, men som oftast stemme de:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har ennå ikke funnet noen løsning på dette problemet, har nå kjøpt meg nytt skjermkort ett Asus 570 gtx kort. Problemet kommer kun når jeg spiller, eller ser film. Har deaktivert hdmi utgangen på skjermkortet, uten hell. En jeg spiller sammen med sa til meg, at jeg kunne prøve å deaktivere det eksterne lydkortet at det er det som gjør at lyden henger seg. Har ikke prøvd å gjøre det, er det noen andre som kan bekrefte eller avkrefte at det kan være det som gjør at lyden henger seg opp? Har ett Corsair HS1 headsett, som jo går på usb kontakt.

edit: Noen som sier til meg at det kan vær Mumble som gjør at det henger seg opp, er det noen som har erfaringer med det?

edit2: Har nå installert en usb driver, som tydeligvis ikke har vært installert, prøve ut nå å se om det blir noe bedre

Endret av zerogoofy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har ennå ikke funnet noen løsning på dette problemet, har nå kjøpt meg nytt skjermkort ett Asus 570 gtx kort. Problemet kommer kun når jeg spiller, eller ser film. Har deaktivert hdmi utgangen på skjermkortet, uten hell. En jeg spiller sammen med sa til meg, at jeg kunne prøve å deaktivere det eksterne lydkortet at det er det som gjør at lyden henger seg. Har ikke prøvd å gjøre det, er det noen andre som kan bekrefte eller avkrefte at det kan være det som gjør at lyden henger seg opp? Har ett Corsair HS1 headsett, som jo går på usb kontakt.

edit: Noen som sier til meg at det kan vær Mumble som gjør at det henger seg opp, er det noen som har erfaringer med det?

edit2: Har nå installert en usb driver, som tydeligvis ikke har vært installert, prøve ut nå å se om det blir noe bedre

Jeg har hatt samme problem at pcen henger seg helt opp og lyden bare henger seg også, og får ikke gjort noenting, må bare restarte. Problemet mitt var feil med min ssd disk, var visst feil på corsair ssd disken så kjøpte ny og feilen fikset! ;) Dette skjedde kun med cod4 :P

Hvis du har en annen harddisk, kan du prøve og installere spillet på nytt på den andre harddisken og prøve da ;)

Vedder på at den ikke henger seg da ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive