Ny kraftfull laptop

3 innlegg i emnet

Skrevet

Hei alle sammen

Jeg begynner på skolen igjen og trenger en ny laptop, det ble nylig lagt ut en guide om det her men trenger likevel litt hjelp.

Jeg har litt intresse for data, så bruker mye tid, har nå en Asus eee men må ha en større primært pga av at det blir mye lesing og oppgaveskriving, greit med litt mer enn 10,1" skjerm =)

Bruksområdet og "krav" (ønker):

Det jeg ser etter er en kraftig pc som er godt rustet med hardware, jeg blir sannsynligvis ikke å spille eller drive med noen form for bildebehandlign, eller andre tunge oppgaver som krever mye ressurser. Når det er sagt så ønker jeg å ha en pc som er levedykig også til morgendagen.

- Trenger ikke mye lagringsplass (nesten kun til OS), jo raskere jo bedre, IKKE jo mer jo bedre.

- Trenger stor skjerm, med ett godt bilde (HDMI utgang)

- Den blir stort sett stillestående, så vekt er ikke viktig

- Gjerne så støysvak som mulig

Det som er greit å få frem er at jeg ser etter noe som fungere raskt, godt og stabilt. Jeg må også si at jeg har favorisert Asus. Jeg har kikket på ASUS G74SX, jeg vet dette er en gamer-pc, men den er kraftig som pokker også. Det jeg tenker er bare at 15K er mye for en laptop, og om det er nødvendig eller om det bare blir ressurser i bøtter og spann jeg ikke vil kunne få utnyttet?

Det er fint med en begrunnelse, eventuelt link til test!

På forhånd takk

Mvh Stig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

så ut som noe av beskrivelsen min, men er relativt liten skjerm med sine 12,5"! +ingen god/kort beskrivelse av hvorfor denne skulle passe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive